A Pénzügyminisztérium (PM) és az MFB szóvivőinek tájékoztatása szerint a Medgyessy Péter miniszterelnök által felvázolt Európa-terv ez évre vonatkozó tételeinek fedezete rendelkezésre áll az idei költségvetésben, illetve betervezték azokat az MFB idei hitelfelvételi tervének elkészítésekor. Az MFB finanszírozza az iskolák felújítására szánt 5 milliárd forintos hitelkeretet, a vállalkozások erősítését elősegíteni hivatott 150 milliárd forintos fejlesztési hitelprogramot, valamint a kis- és középvállalatok 40 milliárd forintos tőkefeltöltési programját is. A magyar vállalatok külföldi terjeszkedését támogató Corvinus Rt. alaptőkéjének 10 milliárd forintra emeléséhez 7,5 milliárd forintot kap az MFB-től. A fedezetet olyan friss források biztosítják, amelyeket az MFB hazai és külföldi pénzpiacokról kíván felvenni az év folyamán - mondta László Boglár, a bank szóvivője, aki szerint uniós forrásokra is számítanak. A 2003-as büdzsét terheli 25 mentőállomás felújítása és 150 új mentőautó beszerzésének költsége, illetve 12 önkormányzati kórház és a Honvéd kórház rekonstrukciójának időarányos része is. E tételek az egészségügyi, illetve a honvédelmi tárca költségvetésében szerepelnek. Szintén az idei költségvetésből finanszírozza az állam a 13 milliárd forintos szakiskolaprogramot. A mezőgazdaságot érintő kiadásokat az agrártárca viseli. A 2004 és 2006 közötti programok természetesen szerepelnek majd az akkori költségvetési törvényekben - mondta Máté Dániel, a PM szóvivője. A kormányfő által ígért kulturális fejlesztések erre az időszakra esnek, így meg kell majd oldani többek között az állami múzeumok ingyenes látogathatóságát, a Millenáris Park kibővítését, az 56-os emlékmű felépítését, illetve a Magyar Design Központ kialakítását. A tavasszal induló autópálya-program keretében tovább épül az M0-ás autópálya, és 2007-re az összes országos főútvonalat eléri. Az M3-as 2004-re Görbeházáig, 2006-ra Nyíregyházáig épül meg, az M35-ösön Debrecenig lehet majd eljutni. Az M30-as 2004-re Miskolcra ér. Az M5-ös Szegedig tartó szakasza szintén megépül 2006-ra. Az M7-es autópálya további 58 kilométerrel nő. Dunaújvárost Budapesttel gyorsforgalmi út köti össze 2007-re. Mindezek már korábban megfogalmazott, tehát folyamatban vagy előkészítés alatt álló programelemek, emiatt megvalósításuk nem igényel pótlólagos forrásokat a büdzsétől. A bejelentésből azonban nem derült ki, hogy - a hosszú ideje vajúdó - M0-ás tervezett továbbépítése magában foglalja-e a budai oldalt is, ez a szakasz ugyanis még az optimista megfigyelők szerint is nehezen kivitelezhető 2007-re.