Nemzetközi piacra lépett a Diverzum, a diákokat célzó digitális kedvezményplatform külső befektetők bevonása nélkül, saját forrásból finanszírozva elindította szolgáltatásait Romániában – közölte a negyedik születésnapját ünneplő cég.
Startupként nem a bőség zavarából indultunk, de a kezdeti forráshiányból, mindössze 200 ezer euró bevonásával is sikerült értéket teremtenünk. Most pedig eljutottunk oda, hogy önerőből terjeszkedünk. Nagy eredménynek tartjuk, hogy mindezt saját tőkéből tudtuk meglépni, ez a startup piacon ritkaság. Mindenképpen ezt szerettük volna, ez több döntési szabadságot jelent, és azt is jelzi, hogy a magyar piacon már önfenntartó megoldást hoztunk létre
– emelte ki Gyarmati Fanni és László Miklós, a Diverzum alapítói.
A közlemény szerint a romániai piacra való belépés előkészítése júniusban elkezdődött, a platform szeptember elején indult el, mára 5000 regisztrált felhasználójuk és 15 partnerük van, ezek a számok pedig folyamatosan nőnek.
Az indulás során a Diverzum olyan globálisan is jelenlévő márkákkal lépett partnerségre, akik itthon is meghatározó szereplők, és már bizonyították elkötelezettségüket a fiatal generációk iránt.
„Még dinamikusabb növekedésre számítunk, mint itthon, hiszen négy év tapasztalata van a hátunk mögött és összeállt egy remek, hozzáértő csapat” – tette hozzá László Miklós.
Az új piacon szintén nem csak a szolgáltatás bevezetésére, hanem a társadalmi szemléletformálásra is nagy hangsúlyt fektet a Diverzum. Az alapítók elmondása szerint „ahogyan Magyarországon, úgy Romániában is célunk, hogy kulturális változást segítsünk elő, mely által a diákok több figyelmet kapnak a cégektől és a tágabb társadalomtól. A márkák a diákkedvezmények kínálása által nemcsak vásárlókat, hanem elkötelezett fiatal követőket szerezhetnek, akik felnőttként is velük maradnak. A diákok pedig különleges bánásmódban részesülhetnek, ezzel felhőtlenebbé téve életüknek ezt a meghatározó szakaszát”.
A cégnek jelenleg több mint 210 ezer aktív felhasználója van, ami 50 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest. 2025. szeptemberében pedig a platform havi forgalma rekord szintre, mintegy 1,1 milliárd Ft-ra nőtt, csaknem megháromszorozódott az előző év októberéhez képest a diákok havi költése.
Míg 2025 januárjáig a diákok összesen 1 milliárd forintot spóroltak a platformon keresztül, ugyanez az érték mára már meghaladta a 2 milliárdot. Az idei cél pedig a 2,5 milliárd forintos diákkedvezmény-használat elérése. A startup közlése szerint a diákok 70 százaléka hetente egyszer legalább aktivál egy kedvezményt a Diverzumon.