A polgármester szerint a cívisvárost ma is hatalmas mezőgazdasági területek veszik körül, de ezek egy részéből ott, ahol pár éve kukoricaföldek hullámoztak, ma már két ipari centrum kapott helyet Debrecen külterületén.
Az új pályának három víziója volt: egyrészt a munkahelyteremtés, a a gazdaság megerősítésével a helyiadó-bevételek növelése és financiális szövetségek építése. Mindennek köszönhetően Papp László szerint ma már húszezer új munkahely van a városban.
A polgármester az Indexnek azt is elmondta, hogy az önkormányzat háttérmunkája révén a világ autóiparának nehézsúlyú szereplői – BMW, CATL, EVE, ThyssenKrupp, Vitesco –, és velük együtt teljes ökoszisztéma épült ki a városban, ideértve beszállítókat, alvállalkozókat, mérnököket, logisztikusokat, iskolákat és duális képzési rendszereket.
„A munkaerő, amely korábban elhagyta a várost, most visszajön. Mert már van miért visszajönni”
– mondta a lapnak Papp László. Hozzátette ugyanakkor, hogy ezzel együtt a kkv-szektor is célzott megkereséseket kap, így 2014-2020 között a legtöbb GINOP-forrást hozta el az országban Debrecen, 60 milliárd forint értékben.
Papp László szerint a számok önmagukért beszélnek: hatszoros gazdasági növekedési potenciál és 12 milliárd euró értékű befektetés vár a városra 2030-ig. Leszögezte, ugyan elkerülhetetlen, hogy ne legyenek külföldi munkavállalók, de a cél az, hogy kiegyenlített és stabil legyen a cívisváros munkaerőpiaca a 2030-as évekre.
Lendületben a kínai gigagyár, de szükség lesz a fülöp-szigeteki dolgozókra is
A CATL kínai akkumulátorgyártó debreceni beruházásában már elkészült a főépület, zajlik a gépesítés. Az éles gyártás az év végén indulhat, ehhez azonban 2000 dolgozóra lenne szükség – jelenleg csupán 650 főállású munkavállalójuk van.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.