Gond van a budapesti Bubi bérbringarendszer megújításával: az eddigi szolgáltatóval kötött szerződés december 23-án lejár, az új szereplő kiválasztására indult közbeszerzési eljárás pedig megcsúszott, ezért karácsonytól hónapokig Bubi nélkül maradhat Budapest – írja a Telex.

Az új szolgáltató kiválasztásáról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nem dönthet önállóan, hanem a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyására vár, ami tovább húzhatja a folyamatot.

A Bubi 3.0 megvalósítására kiírt közbeszerzés áprilisban indult, és a korábbi optimista várakozásokkal ellentétben jelenleg több hónapos késésben vannak. Az eredeti cél az volt, hogy 2026 első negyedévében elinduljon az új rendszer, azonban a szerződés lejárata miatt karácsonytól akár hosszabb szünet is kialakulhat a közbringarendszer működésében.

A BKK igyekszik tárgyalni a jelenlegi szolgáltatókkal, a Csepel Kerékpárgyártó Zrt.-vel és a Nextbike-kal, hogy meghosszabbítsák a bérbringák szolgáltatását, de a felek viszonya nem túl kiegyensúlyozott, ami bizonytalanságot jelent.

A több tízezer Bubi-használó is érzi a következményeket: az elmúlt hónapokban lejárt hosszabb távú bérletek helyett csak havi bérletet lehet vásárolni a várható átállás miatt, mivel a korábbi éves vagy féléves bérletek nem vihetők át az új rendszerbe.

A Bubi rendszert egész évben, így télen is nagy népszerűség övezi, 2023-ban téli hónapokban is naponta ezrek vették igénybe a szolgáltatást.

Az új Bubi 3.0 tervei szerint a flottát legalább megduplázzák, elektromos rásegítésű bringák is megjelennek, és a használható terület is bővülni fog. Azonban a Magyar Kerékpárosklub szerint a sikeres bevezetéshez elengedhetetlen egy biztonságos kerékpáros infrastruktúra fejlesztése is, amely jelenleg nem része a projektnek, pedig a terjeszkedő rendszerhez ez kulcsfontosságú lenne.