A Magyar Kerékpárosklub partnereivel tavaly elindított egy átfogó kérdőíves felmérést, melyben a kerékpározók véleményét kérték ki az egyes települési szakaszok állapotáról és közlekedésbiztonságáról – írja az Infostart, emlékeztetve, már több mint egy évtizede dolgoznak a Balatoni Bringakörút fejlesztéséért.
Most azonban kirajzolódott kerékpáros aspektusból észak és dél sajátos balatoni ellentéte.
Mint a kerekparosklub.hu kifejti, a cél egy pozitív és egy negatív toplista felállítása volt, amely egyrészt visszajelzést ad az érintett önkormányzatoknak, másrészt ösztönözheti őket az infrastruktúra fejlesztésére. Kétévente pedig tervezik a kérdőív megismétlését.
A válaszadók 1-től 10-ig terjedő skálán értékelhették az adott települési szakasz útminőségét és biztonsági szintjét.
A legjobb állapotú szakaszok Szántód, Balatonföldvár és Aszófő kerékpárútjait jellemzik, ám különösen súlyos kritikák érték a Tihany és Balatonfüred közti szakaszt, amelyet a legtöbb válaszadó kifejezetten veszélyesnek ítélt meg.
Íme a top 10 legjobb állapotú szakasz, átlagpontok alapján értékelve:
- Szántód - 7,83
- Balatonföldvár - 7,44
- Aszófő - 7,13
- Balatonszárszó - 7,17
- Balatonőszöd - 7,07
- Balatonkenese - 7,05
- Zamárdi - 7,02
- Balatonszemes - 7,01
- Balatonlelle - 6,84
- Balatonboglár - 6,77.
Alább pedig a 10 legrosszabb állapotú szakasz:
- Badacsonyörs - 3,88
- Szigliget - 4,24
- Balatonszepezd - 4,66
- Zánka - 4,78
- Badacsonytomaj - 4,84
- Révfülöp - 4,88
- Badacsonytördemic - 5,07
- Ábrahámhegy - 5,18
- Balatonakali - 5,3
- Badacsony - 5,35.
Konkrét kritikák is születtek, jelesül a kérdőív eredményei rávilágítottak a Balatoni Bringakörút éles minőségbeli eltéréseire.
Míg a déli part szinte problémamentes, az északi part komoly felújítást igényel és sok helyütt balesetveszélyes
– állapította meg a többség.