Tavaly a kiskereskedelmi forgalom 1,9 százalékkal 2.789 milliárd forintra nőtt, ez az 5,4 százalékos áremelkedés, a 0,4 százalékos mennyiségi csökkenés, illetve a 3,1 százalékos termékstruktúra váltás (az olcsóbb termék választásának) az eredője - mondta Vella Rita, a GfK Hungária piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.
Tavaly tovább erősödött a napi fogyasztási cikk piacon a diszkontok piaci részesedése, egy százalékponttal nőtt a pozíciójuk, derült ki a Gfk Hungária délelőtti sajtótájékoztatóján. Kozák Ákos igazgató szerint a tavalyi, inflációból fakadó növekedés nem tekinthető organikusnak. Várhatóan a trend 2012-ben sem törik meg. A Gfk modellszámításai szerint nagyjából 1 százalékos kiskereskedelmi volumencsökkenéssel lehet számolni, és a fogyasztás is negatív előjelű lesz idén. Mindezt a rendkívül rossz bizalmi indexekkel magyarázzák. Részletek a Napi Gazdaságban.