A Tesla visszahozta a hírhedt Mad Max üzemmódját a Full Self-Driving (Supervised) rendszerben – ez a mód hivatalosan nem használható Európában, vagyis mi ebből kimaradunk – épp akkor, amikor több hatósági vizsgálat is zajlik az önvezető funkciók biztonságát illetően. A mód lényege, hogy figyelmen kívül hagyja a sebességkorlátozásokat – írja a Totalcar.
A v14.1.2-es frissítés jegyzeteiben ez olvasható:
„Bevezettük az új sebességprofilt, a MAD MAX-et, amely magasabb sebességet és gyakoribb sávváltásokat alkalmaz, mint a HURRY mód.”
A Tesla már 2018-ban is kísérletezett ezzel az üzemmóddal az Autopilot korai verziójában, amit Elon Musk akkor azzal indokolt, hogy a rendszer így jobban kezeli a sűrű forgalmat.
A mostani visszatérés azonban különösen meglepő időzítés, mivel a cég ellen jelenleg több halálos baleset miatt indított per zajlik, és az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok vizsgálják, mennyire veszélyes a Tesla fejlett vezetéstámogató rendszere.
Emellett a kaliforniai közlekedésbiztonsági hatóság is perben áll a Teslával, mert szerintük a „Full Self-Driving” elnevezés félrevezető lehet a vásárlók számára.
A Mad Max mód tehát finoman szólva is merész lépés a cég részéről – különösen most, hogy az önvezető technológia körüli vita újra fellángolt.
A Tesla egyébként továbbra sem vállal teljes felelősséget az FSD vagy az Autopilot használatáért – a sofőrnek végig figyelnie kell, és bármikor át kell tudnia venni az irányítást.