Az Air China CA967-es járata, amely Sanghajból Milánóba tartott, a jelentések szerint 34 100 lábról 36 000 lábra emelkedett a légiirányítás utasítása nélkül. A manőver során mintegy 300-400 lábnyi (kb. 90-120 méteres) távolságra közelítette meg az SF Airlines CSS128-as teherszállító Boeing 767-es gépét, amely Budapest felől Kína középső részén fekvő Ezhou városa felé tartott.
A nemzetközi repülésbiztonsági előírások 1000 láb (körülbelül 300 méter) minimális függőleges távolságot írnak elő a hajózó magasságon lévő repülőgépek között.
A csaknem tragikus közelség Tuvánál, Szibéria déli, Mongóliával határos, hegyvidékes területén történt.
Az eseményt a Flightradar24 élő repüléskövető platform is rögzítette – írta a hírről beszámoló atv, az Independent nyomán. A nem engedélyezett magasságváltozás aktiválta a két gép fedélzeti ütközéselkerülő rendszerét (TCAS), ami azonnali kitérő manőverekre késztette a pilótákat.
A kínai közösségi médiában olyan hangfelvételek terjednek, amelyeken az orosz légiirányító hallható, aki állítólag négy gépet kezelt egyszerre, és félreérthető utasításokat adhatott. A felvételek forrása nem ismert, hitelességüket nem sikerült megerősíteni; sem az Air China, sem az SF Airlines, sem a kínai polgári légügyi hatóság nem kommentálta az esetet.