A társasházi tisztségviselők nyilvántartásának célja, hogy a lakóközösség ügyintézését ellátó tisztségviselőt meghatározott adatainak országos nyilvános közzétételével transzparenssé válhat a társasházak működése. Ennek érdekében számos rendelkezés született meg, többek között az, hogy a közgyűlés által megválasztott közös képviselő, vagy az intézőbizottság elnöke a közösség ügyintézését ellátó tevékenységet csak akkor láthat el, ha a tisztség keletkezésének tényét az ingatlanügyi hatóság, az erre irányuló kérelme alapján, az ingatlan-nyilvántartásba feljegyezte – nyilatkozta a Pénzcentrumnak Kiss Balázs Károly ügyvéd.

A lap azonban most úgy értesült, hogy a jogalkotó változtatott az eredeti felálláson, és az eredetileg május elsejei határidőt 2026. október 31-ig meghosszabbítaná.

A törvény alapján már csak a nyilvántartásba vétel kérelmezését kellett benyújtani május elsejéig, hanem a teljes bejegyzésnek meg kellett történnie. Ugyanakkor az új határidő nem azt jelentené, hogy nem lép hatályba a bejelentési kötelezettséggel kapcsolatos módosítás, hanem azt, hogy kitolódik a véghatáridő.

Egy társasházi szakértő a lapnak azt nyilatkozta, a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem kaptak az új ügytípus kapcsán megfelelő oktatást a földhivatali ügyintézők, ezért az egész országban sokszor egymásnak ellentmondó és párhuzamos gyakorlatok alakultak ki. Például Budapesten az elektronikus ügyintézés nem megengedett, Baranya vármegyében viszont igen.

Kilőttek a társasházi lakásépítések

Bár a tavalyi év vége az elindított nagyobb projekteknek köszönhetően jelentősen magasabb Aktivitás-Kezdést hozott az építőiparban, 2025 gyengén indult a szektorban, olvasható az ELTINGA, az iBuild és a Buildecon által készített EBI Építésaktivitási Jelentésben.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.