A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A feladat megnevezése a következő: a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet (ez a BMW gyár kódneve) kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések 2. ütemének részbeni megvalósítása. Konkrétabban: a vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek felújítása, korszerűsítése Macs állomástól Balmazújváros állomásig 100 kilométer/óra fejlesztési sebesség figyelembevételével, Balmazújváros állomás átépítésével és a teljes szakasz biztosítóberendezési fejlesztésével együtt. A projekt Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utca és a Nyugati Ipari Park vasúti megállóhelyek kiépítését is tartalmazza, a kapcsolódó zajvédelmi feladatokkal együtt.

A nyertessel november 4-én kötött szerződést a NIF.

Indult még a közbeszerzésen a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Strabag Vasútépítő Kft., a Homlok Építőipari Kft., az Inter Mobility Kft., továbbá az SDD konzorcium, amelynek tagja a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft., valamint a Pannon-Doprastav Kft.

A Napi.hu korábbi információja szerint a BMW gyárhoz kapcsolódó vasútvonal korszerűsítésének első ütemére 2020. februárban kötött szerződést a NIF a V-Híd Építő Zrt.-vel, nettó 54 milliárd 859 millió forint összegben. A kért feladat - egyebek mellett - a következő volt:

 

  • hézagnélküli vágány építése előfeszített vasbeton aljakkal 31,4 kilométer hosszban,
  • Debrecen állomás átépítése,
  • Tócóvölgy állomás átépítése,
  • Macs állomás átépítése, továbbá
  • Macs Ipari Park állomás építése.

 

Ezt az összeget 2021. októberében 65 milliárd 693 millióra emelte a nyertes és a NIF. Az indoklás szerint a Macs Ipari Park állomáson a konténerterminál második ütemét is meg kell építeni, egy kormányhatározat alapján.