Ha a nyaralók az átlagos strandminőségnél jobb helyen szeretnének enni és elhagyják a fürdő területét, akkor sok településen újabb belépőt kell vásárolniuk, ha ismét standrolni szeretnének. A plusz jegyet viszont már nem szívesen veszik meg a vendégek, ezért a legtöbben inkább bent maradnak a strandon és azt eszik, amit ott kapnak, még akkor is, ha valami finomabbra, egészségesebbre vágynának, mint egy zsíros lángos, vagy egy félnyers palacsinta.
Ez a fajta „túszdráma” a jövőben változni fog, egyszerűen azért, mert egyre igényesebbek az utazók. A strandok büféi is érzik ezt, ezért sok helyen próbálnak megújulni. A minőség változása jól követhető a Balatoni Kör által minden évben megszervezett Év Strandétele versenyen is.
Kapcsolódó
Idén a strandok minőségi változására jó példa Balatongyörök, ahol egy új beruházás a régió más strandjain található büféinek tulajdonosait is arra inspirálhatja, hogy gondolják újra a kínálatuk gasztronómiai színvonalát. A Balatongyörökön néhány napja megnyílt strand-cukrászdában nem csak minőség az átlagnál magasabb, de rendkívül gyorsan, akár 3500 vendéget is képesek kiszolgálni naponta.
Az új balatoni gasztropont sok szempontból különleges, ez az első olyan "VIP" fagylaltozó, amely a prémium minőséget, a modern dizájnt és az ügyfélközpontú kiszolgálást helyezi a középpontba. Ezek a mondatok úgy hangzanak, mintha egy unalmas marketingszöveget írt volna valaki a strandon, de most valóban erről van szó, valami megmozdult a kulinaritás területén
– nyilatkozta Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója.
Nem kötelező a nyakkendő viselése a VIP cukrászdában
A Balatongyörökön most átadott új fagylaltozó tulajdonosai szerint a nyaralóövezetben még mindig kevés olyan hely van, ahol az esztétikai színvonal és a prémium minőség ilyen mértékben találkozik. Szerintük a vendégek ma már nem csak finom fagyira, süteményre vágynak, hanem arra is, hogy azt ne 70-es évekbeli bodéban szolgálják ki nekik Ez a gondolat egyértelműen jelzi a paradigmaváltást a balatoni vendéglátásban.
Vadócz Jenő, a Promenád Cukrászda és Kávéház cukrászmestere elmondta, hogy a strandon most olyan versenydíjas különlegességeket, mint a tavalyi év Balatoni Fagylatja verseny nyertes ízét, a Balatoni Mámor (diófagylalt, vörösboros fügeöntettel, karamellizált dióval), az idei Év fagylaltja országos verseny kiemelt finomságát, a Százéves Alma (szerecsendiós alap, alma-cider variegato, ropogós diós crumble) vagy a hazánkban csupán néhány helyen elérhető Vatikán fagylalt is kapható a strandon.
Ma már a vendégek hajlandók többet fizetni a magas színvonalért. Ugyanakkor azoknál, akik már most is drágállják a balatoni árakat, még tudatosabb fogyasztói magatartás alakul ki: ők már nem elégszenek meg a kötelező minimumokkal. Számukra fontossá vált a kiváló ár-érték arány, a tiszta, modern környezet, és az, hogy egy szolgáltatás valódi élményt is nyújtson. Ezt a folyamatot a szakirodalomban élményalapú turizmusnak (experience-based tourism) nevezik.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Závecz Research: a közhangulat mást mutat, mint a szavazói szándék
Országos razzia indul a közutakon, rengeteg járművet állíthatnak meg hétfőtől
Ennyiért tankolhat szombaton, íme az árak
Kilőtt Orbán Viktor hangjára a forint, nem fest jól a grafikon
Nagy változásokat hoz 2026, ez a harc 73 helyszínen zajlik
Gigantikus logisztikai parkot építenek Érden
Románia beelőzött minket: kedvezőbb finanszírozás, gyorsuló növekedés
Itt a munkaerőpiac titkos törésvonala: magyarok százezreinek fordulhat fel fenekestül az élete
Fontos közlekedési változás jön Budapesten, mutatjuk, hogyan kerülje el a káoszt