Ausztráliában több mint 7 ezer Teslát hívtak vissza egy olyan szoftverhiba miatt, amely a járművezetők sérülését okozhatja.
Az ausztrál szövetségi közlekedési minisztérium a hétvégén adta ki a visszahívást, figyelmeztetve, hogy a Tesla Model Y összes 2025-ös változatát érinti egy probléma, amely a vezető oldali ablakot és annak biztonsági rendszerét érinti – olvasható a The Guardian cikkében.
A problémát 7301 Ausztráliában eladott Tesla járműben észlelték.
„A szoftverhiba miatt a vezetőoldali ablak automatikus védelmi rendszere nem működik a kívánt módon, és az ablak túlzott erővel záródik be, ha akadályba ütközik, például egy testrészbe”
– áll a minisztérium közleményében. „Ha a vezetőoldali ablak bezárásakor egy testrész az ablakterületben van, az növeli a jármű utasainak sérülésveszélyét” – folytatták.
A tájékoztatás szerint a Tesla felveszi a kapcsolatot az érintett járművek tulajdonosaival, bár a probléma a vállalat által kiadott vezeték nélküli szoftverfrissítés telepítésével orvosolható.
A legújabb visszahívás egy hasonló problémát tükröz, amelyet 2022-ben észleltek az Egyesült Államokban, és amely közel 1,1 millió Tesla jármű, köztük Model 3 és Model S járművek visszahívásához vezetett.
Annál a visszahívásnál az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal megjegyezte, hogy a járművek automatikus ablakai „akadály észlelése után nem reagálnak megfelelően”.