Különös koncepcióval állt elő az Opel rüsselheimi fejlesztőközpontja és a vele 2022 óta szorosan együttműködő TU Darmstadt egyetem. Egy jelenleg futó Grandlandot építettek át úgy, hogy a fényszórói, nappali menetfényei és hátsó lámpái képesek legyenek a fehér és piros színek mellett mély lilát és ciánkéket is megjeleníteni. Emellett az Opel emblémát az orrészen egy kis kijelző váltotta fel, ami különböző ábrákat és animációkat is képes megjeleníteni, ha kell – írja a Totalcar.
A portál azt írja, alapesetben minden úgy világít, ahogy egy hagyományos autón, még az embléma is megmarad ilyenkor. Hármas szintű önvezető módban már érdekesebb a helyzet, ilyenkor a menetfények ciánkékre váltanak, ezzel jelezvén a külvilágnak, hogy az autó önvezető módban mozog – ilyet egyébként a Mercedes is csinált már korábban.
Az igazi újítás akkor jön elő, ha például egy gyalogos az autók közül váratlanul kilép a Grandland elé, ilyenkor a fények lilára váltanak és az autó orrán egy olyan grafika jelenik meg, ami a gyalogos számára megtiltja az áthaladást.
Hasonló grafika ez, mint ami a különböző gyalogátkelők lámpáin jelenik meg.
A beszámolók szerint, ha az autó biztonságosan megállt és ismét aktív az önvezető mód, akkor egy olyan grafikát jelenít meg a gyalogos számára, ami engedi előtte az átkelést. Ez szintén nagyon emlékeztet a gyalogátkelőkön használt jelekre. Ezekre a dolgokra a Stellantis – az Opelt is birtokló óriásvállalat – globális világítástechnikai vezetője, Philipp Röckl szerint azért van szükség, mert
fontos, hogy a jövőben az önvezető autók ne csak a bent ülőkkel kommunikáljanak, de valamilyen módon a külvilággal is.
Szerinte a fénykibocsátó eszközökkel való kommunikáció elengedhetetlen eleme lesz annak, hogy bevezethessék a magasabb szintű önvezető rendszereket.