Történelmi negyedévet zárt az EssilorLuxottica, a Ray-Ban márka tulajdonosa: a cég árbevétele 11,7 százalékkal, 6,86 milliárd euróra – csaknem 2670 milliárd forintra – nőtt, ami minden idők legjobb negyedéves teljesítménye a vállalat történetében.

A francia-olasz csoport jelentése szerint nagy lendülettel indult a Metával kötött partnerség keretében gyártott Ray-Ban Meta okosszemüvegek eladása. Stefano Grassi pénzügyi igazgató azt mondta, hogy a mesterséges intelligenciával vezérelt szemüvegek közel négy százalékponttal járultak hozzá az értékesítés növekedéséhez.

A kereslet bővülése arra sarkalta a céget, hogy a tervezetthez képest korábban lásson hozzá a szemüvegek gyártási kapacitásának a növeléséhez.

A legújabb, beépített kijelzővel ellátott Ray-Ban Meta modellek az Egyesült Államokban 799 dolláron kerültek forgalomba szeptemberben, és a vállalat azt tervezi, hogy a jövő év elején megkezdi az értékesítést Kanadában, Franciaországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban.

Az EssilorLuxottica negyedéves bevétele Észak-Amerikában 12,1 százalékkal, 2,99 milliárd euróra, az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban 12,7 százalékkal, 2,69 milliárd euróra, az ázsiai és csendes-óceáni térségben 10,5 százalékkal, 822 millió euróra, Latin-Amerikában pedig 5,2 százalékkal, 355 millió euróra emelkedett.

A Barclays elemzői azt jósolják, hogy az okosszemüvegek a mobiltelefonok óta a legforradalmibb innovációvá válhatnak, és azzal számol, hogy az eladott szemüvegek száma 60 millió lesz 2035-ig.