Elromlott egy radarberendezés szombat este 20 óra környékén Milánó körzetében. Emiatt a környékbeli repülőterek, köztük a hatalmas forgalmat bonyolító milánói és bergamói reptér mintegy 3 órán át sem fogadni, sem indítani nem tudott járatokat.
A váratlan üzemszünet számos gépet éppen indulás előtt ért, így több járat, köztük a Ryanair Milánó-Bergamo reptérről Budapestre induló gépe is már utasokkal a fedélzetén kényszerült várakozásra
– számolt be lapunknak egy olvasónk.
Az Economxnak elmondta, hogy e járat eredetileg tervezett indulása 20.05 perc volt, ám ezt már becsekkoláskor módosították 20.30-ra, tehát eleve erre a 25 perces csúszásra készültek az utasok. 20.20-kor már mindenki a fedélzeten ült bekötve, és a startra várt, ami azonban egyre csúszott. Olvasónk a repülő elején kapott helyet, közel a pilótafülkékhez és a személyzethez, így elkapott néhány információmorzsát a beszélgetésükből. Annyit hallott, hogy valamilyen hiba van, aminek elhárításához egy eszközt kell beszerelni, nem tudni, az mikor érkezik meg és mennyi ideig tart az elhárítás. Mint lapunknak mesélte, meg is ijedt, hogy a géppel támadt valami probléma. Ám hamarosan a legénység tagjai arról tájékoztatták az utasokat, hogy
Milánó körzetében elromlott egy radar, emiatt teljesen leállt a légiközlekedés. A hiba elhárítása folyamatban van, nem tudni, ez mikorra sikerül.
A repülőgép ablakából látni lehetett, hogy a szomszédos Ryanair gép is hasonlóan járt, először elindult, majd pár méter után visszatért a helyére és utasokkal a fedélzetén várakozott.
Olvasónk gépén 22.25-kor tájékoztatták az utasokat arról, hogy sikerült elhárítani a radar hibáját és Milánóból megkezdték a felszállásokat.
A Milánó-Bergamo járat végül 23.10-kor kapta meg engedélyt és 23.25-kor tudta elhagyni a repülőteret, így a tervezett 21.40-es időpont helyett 00.45-kor landolt Budapesten.
Olvasónk hangsúlyozta, hogy az érintett járat utasai meglehetősen türelmesen viselték a fedélzeten a csaknem háromórás várakozást, a legénység pedig mindenben igyekezett elviselhetővé tenni a helyzetet: folyamatosan tájékoztatták az utasokat a legfrissebb hírekről, és fedélzeti szervizszolgáltatást indítottak, hogy ételt-italt lehessen a várakozás közben vásárolni.
Még az éjszaka folyamán a Ryanair levélben is sajnálatát fejezte ki az érintetteknek és felhívta a figyelmüket és a késésből fakadó jogaikra.
Úgy tudni, hogy a szombat késő esti radarhiba a milánói körzetben közvetlenül mintegy 300 járatot, közvetve pedig mintegy 3-4 ezer repülőt érintett.