Itt a június elseje, holnaptól a menetjegy árának felét visszatéríti a MÁV, ha az adott járat 20 percet késik – ezt erősítette meg friss Facebook-videójában a MÁV vezérigazgatója. Mint mondta, nincsenek apróbetűs részek: a késési biztosítás alapján 20 perc késés után a jegyár 50 százaléka visszajár minden utasunknak – akár vonattal, akár busszal utazott, akár digitális, akár papír alapú jegye volt, akár az applikációban vásárolta, akár egy pénztárban.
Akár a mi hibánkból történt a késés, akár nem. Vasárnap élesedik a 10 miniszteri vállalás egyik legfontosabb pontja
– fogalmazott Hegyi Zsolt.
A MÁV az utasainnak javasola, hogy online vagy a MÁV és MÁV+ alkalmazással vásárolják meg jegyeiket, hiszen ilyen esetben a késésregisztráció és a visszatérítési folyamat automatikus, azaz jegyár felének visszautalása a járatkésés esetén magától megindul, ha több, mint 20 perc késéssel juttatjuk el utasunkat a jegyen szereplő célállomásra.
A kompenzáció leggyorsabb és legkényelmesebb módja, ha néhány kattintással a MÁV+ applikációban élesítik a késési biztosítást. 20 percet meghaladó késés esetén automatikusan visszautaljuk az adott járattal utazó utasaink bankszámláira a jegyár felét a banki átfutástól függően néhány perc alatt, de maximum 24 órán belül. Itt olvashat még a praktius tudnivalókról >>>
Lázár János közlekedési miniszter a Közlekedésinfón azt mondta, a járatok nagyjából 10 százaléka késik 20 percet, azonban miután a késés miatt a MÁV esik el a bevételtől, ezért biztos benne, hogy ez a szám nagyjából 4-5 százalékra fog esni.
Lázár János a következőket vállalta:
- Bevezetik a késési biztosítás intézményét: ma Magyarországon négy vonatból három pontos, ezzel az európai középmezőnyben vagyunk, ezért június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet vagy többet késett. Az utasnak semmit sem kell tennie, bizonyítania, papíroznia, azaz bürokratikus lépést tennie. Vagyis vita nélkül adják vissza a jegyár felét, elismerik a felelősségüket. Aki applikációban vásárolt, neki automatikusan visszautalják az összeget, aki automatában, ő az utazás után a jegypénztárban kapja vissza a pénzt. A bérletes utasok a következőképpen kapják vissza a pénzt: ha havonta ötször késett a járatuk, a következő járat árából 10 százalékos kedvezményt kapnak. A MÁV applikációban be kell kapcsolni a késési biztosítást, egyedül ez a feltétele annak, hogy az utasok megkapják a pénzt.
- 2026. január 1-jére a MÁV és a Volán csoport össze mosdóját felújítják az állomásokon. Ezer MÁV mosdó van, ebből 300 újult meg eddig, a többi 700, majdnem használhatatlan állapotút felújítják. A MÁV és a Volán utasai ezeket a mosdókat ingyenesen használhatják applikációval, érvényes jeggyel vagy bérlettel.
-
Minden Intercity járaton takarító személyzet fog tevékenykedni: április 1-jétől minden Intercity járaton menet közbeni takarítás is lesz, ami a mosdókra is vonatkozik. Ez meg is valósult,