Vizsgálatot kezdeményez a Magyar Cukrász Ipartestület, miután a Lidl akciós újságjában megjelent az „Álmodozó” torta, szerintük jogsértő logóhasználattal és be nem jelentett viszonteladói értékesítéssel. Az ügy a Gazdasági Versenyhivatal elé is kerülhet, mivel a piaci ár alatti értékesítés felveti a tisztességtelen verseny kérdését – írta meg a szervezet a Facebookon.
A Magyar Cukrász Ipartestület szerint a terméket valóban egy ipartestületi tag szállítja az áruházláncnak, és ezzel nincs gond, hiszen minden tag jogosult viszonteladót kiszolgálni, azonban az gond, hogy a vállalkozás nem jelentette be a viszonteladói értékesítést, és a csomagoláson engedély nélkül használta a szervezet logóját. Az ipartestület szerint ez alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére.
A cég egyébként jelezte, hogy csak egyszeri szállításról van szó, és nem tervez folyamatos ellátást a Lidl felé.
A cukrászok szerint a Lidl által kínált ár piaci érték alatt van.
Az ipartestület szerint nem egyedi eset, hogy a kiskereskedelmi láncok jóval a valós érték alatt árulnak termékeket, de hosszú távon károsíthatja a cukrászszakmát, ezért felvették a kapcsolatot a Gazdasági Versenyhivatallal, hogy tisztázzák: lehet-e jogilag korlátozni egy kiskereskedelmi láncot, ha vélhetően a beszerzési áron vagy az alatt kínál egy cukrászterméket.
A multinacionális kiskereskedelmi láncok árazási gyakorlatában sajnos gyakori, hogy egy terméket kizárólag a marketing értéke miatt, sokszor pénzügyi haszon nélkül árusítanak, ezért alkalmazzák a piacinál jóval alacsonyabb értékesítési árat – írta a Magyar Cukrász Ipartestület Facebook-oldalán.
Az üzletben 1200 forintért árulják a süteményt, ezzel szemben a cukrászdákban 1800 forint körül kapható egy szelet.