Júniusban is folytatódott a hazai használtautó-piac fokozatos átrendeződése. Az árak tovább drágultak, miközben az eddiginél több elektromos autó bukkant fel a járműkínálatban – derül ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványából

Az adatok szerint 2025 júniusában a meghirdetett autók átlagos kínálati ára 5,4 millió forint volt, ez körülbelül 200 ezer forintos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A hirdetések 40,2 százaléka a 2,5 millió forint alatti kategóriába tartozott, 26,4 százalék a 2,5–5 millió forintos sávban jelent meg, 20,5 százalék pedig 5 és 10 millió forint közé esett. A 10 millió feletti autók aránya mindössze 12,9 százalék volt.

Meghajtás

Az adatok nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is pontos képet festenek.

A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású, míg 41,6 százalékuk dízelmotorral szerelt. Az alternatív hajtások súlya ugyan még mindig kisebb, de növekvő: elektromos autóból 5 százalék, hibridből pedig 3,7 százalék szerepelt a kínálatban.

A legnagyobb bővülést az elektromos kategória produkálta: éves szinten 34,3 százalékkal nőtt a kínálatuk.

Érdekesség, hogy a hibridek kínálata az elmúlt egy évben nem nőtt, hanem épp ellenkezőleg: 3,8 százalékkal csökkent. A benzin- és dízelautók aránya ezzel szemben enyhén emelkedett – előbbiek kínálata 5,6, utóbbiaké 7,6 százalékkal bővült egy év alatt.

Életkor és kilométer

A különböző hajtású autók életkora és használtsága között jelentős a különbség.

A benzines autók átlagosan 14,1 évesek, míg a dízelek 12,3 évesek. Utóbbiak viszont jóval többet futottak: a dízel járművek átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer, a benzineseké pedig 157 ezer kilométer – vagyis több mint 40 százalékos eltérés látszik.

Ez a használati szokásokat is tükrözi, hiszen a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra, intenzívebb igénybevételre használják.

Népszerűség

A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen, a BMW és az Opel állnak. Ezeket évek óta stabil kereslet jellemzi, nem véletlen, hogy a sorrend alig változott 2024 júniusa óta. A 10-es listán a legalacsonyabb átlagéletkora a Skodának (10,5 év), míg a legmagasabb a Suzukinak (15,1 év) volt júniusban. A 2024. júniusi adatokhoz képest egyedül a Suzuki életkora csökkent 0,3 évvel. A legnagyobb mértékű emelkedés pedig a BMW esetén következett be, amelynek átlagéletkora 0,5 évvel nőtt.

Árak

A statisztikai elemzésből az is kiderül, hogy milyen tényezők befolyásolják az autók kínálati árát. Az egyik legfontosabb az állapot: 

egy újszerű autó átlagosan 26,4, egy kitűnő állapotú pedig 24,7 százalékkal drágább, mint egy normál állapotú.

A sérült járművek ára ezzel szemben átlagosan 58,6 százalékkal alacsonyabb. Emellett 

minden 1000 megtett kilométer 0,2 százalékkal csökkenti az árat.

Ugyanakkor a teljesítmény és a motor növekvő mérete drágító hatású: 10 kW többlettel 3,8 százalékos, 100 cm³-rel pedig 3,3 százalékos árnövekedés figyelhető meg.