Igazán kemény sportrollerrel állt elő a frissen alapított brit startup, a Bo. A csapat volt Forma-1-es mérnökökből áll, akik most azt akarták bizonyítani, hogy egy elektromos roller is alkalmas lehet bármilyen sporttevékenységre – írta meg a Totalcar.
A The Turbo névre keresztelt modell végsebessége a 160 km/h-t is elérheti.
Mivel ilyen sebességnél óriási erők lépnek fel még egy ennyire kicsi eszköznél is, ezért rendkívül erős és merev vázat kellett készíteni, főleg azért, mert nincs a járműnek komoly futóműve.
Az első darabot már jövő év elején leszállítják az első megrendelőnek, aki egy madridi gyűjtő. A The Turbo ára 29 500 dollár, átszámítva tízmillió forint.
A masinát nem városi utazásra tervezték, inkább a sima felületen elérhető nagy sebesség elérésevolt a cél.
- Ehhez tengelyenként egy Rage Mechanics villanymotort építettek be, amelyek közösen 24 ezer Wattot, átszámítva 32,6 lóerőt adnak le, így a The Turbo a gyártó szerint jobb súly-lóerő aránnyal rendelkezik, mint egy Bugatti Veyron. Mivel pontos tömegadatot nem közöltek, így csak következtetni lehet arra, hogy mivel a Veyron 1,9 kg/lóerő aránnyal bír – tehát egy lóerőre 1,9 kilogramm jut – ezért a 32,6 lóerős The Turbo súlyának 62 kg alatt kell lennie, ha igaz az állítás.
Tehát nehéznek nem nehéz, a tempója viszont őrületes, így nem csoda, hogy előre-hátra négydugattyús féknyergekkel megtámogatott tárcsafékeket szereltek.
A Bo 1,8 kWh-s akkumulátort használ a The Turbóban, amivel a gyártó szerint elméletileg 241 kilométeres hatótávra képes.
Rengeteg a roller, de van egy óriási gond, amivel nem számolunk
Bár az elektromos rollerekkel okozott balesetek aránya nem kiugró, az okozott károk azonban egészen súlyosak is lehetnek. A beérkező káresetekből sokszor az derül ki, hogy az okozók a KRESZ alapvető szabályait sem ismerik. Úgy tűnik, a rollerezők hajlamosak megfeledkezni róla, hogy a leginkább sérülékeny közlekedők közé tartoznak.