A válaszadók közel egynegyede kifejezte, hogy utazásai során nem tartja igazságosnak a napi autópálya-használatért kifizetett a 10 napos matricát, ezért az egynapos matricával gyakrabban használná az autópályát abban az esetben, ha az egynapos matrica ára arányosan alacsonyabb lenne, mint a 10 napos matrica ára – írja az autopalyamatrica.hu.
Jöhetne a háromnapos
Mindezek mellett megfogalmazták, hogy az egynapos matrica mellett bevezethetnék a 3, akár 4 napos matricát is, hiszen ez kedvező megoldást nyújtana azok számára, akik csak hétvégi utazásaik során használják az autópályákat.
Számos felhasználó elmondta, hogy budapesti utazásai során vagy a balatoni kirándulások miatt vásárolna matricát, azonban a 10 napos nem éri meg, így több alkalommal is választottak inkább gyorsforgalmi utat vagy kihagyták az utazást.
A büntetés elkerülésére is jó az egynapos
Azok számára is kiváló alternatíva lenne az egynapos-matrica, akik véletlenül hajtottak fel az autópályára, és ezzel el tudnák kerülni a büntetést. A választók közül rengetegen egyetértettek abban, hogy a napi matrica igazán az egy napos kirándulásoknak, ügyintézéseknek és a külföldi átutazóknak lesz kedvező.
Többen jelezték, hogy csupán abban az esetben érné meg az egynapos matrica, ha 500-1500 forintig terjedne az ára. Azonban a cseh példát is látva, ennél jóval magasabb összegre lehet számítani, hiszen az Európai Unió korlátozása szerint az egynapos matrica ára legfeljebb az éves matrica árának 9 százaléka lehet, amely azt jelenti, ha az idei éves matrica árához viszonyítjuk 4427 forintba kerülne. A jogszabály szerint az autópálya-matrica ára inflációkövető így, ha a 15 százalékos inflációval számolunk, akkor az egynapos matrica ára akár 5100 forintba is kerülhet.
Borsos bevételt hozott a használatarányos útdíjrendszer
Tíz év alatt 2500 milliárd forint összbevételt termelt a használatarányos útdíjrendszer – közölte a rendszer fejlesztője, az i-Cell Kft. Bővebben >>>