A kínai szórakoztató elektronikai vállalat, a Dreame Technology bejelentette, hogy belép az elektromos járművek piacára és 2027-re meg akarja építeni a világ leggyorsabb sorozatgyártású e-autóját - írta az Autocar.

 A leginkább robotporszívóiról és háztartási elektronikájáról ismert cég megerősítette, hogy első autója egy elektromos hiperautó lesz, amelyet kifejezetten az ultra-luxus szegmensnek szán, teljesítményben pedig a Bugattit tekinti referenciának.

A szucsoui székhelyű vállalat – amely többek között a Dyson versenytársa – már össze is állított egy körülbelül 1000 mérnökből és szakemberből álló csapatot autóprogramjához, és folyamatosan bővíti autóipari részlegét.

Ezzel a lépéssel a 2017-ben alapított Dreame a Xiaomi, a Skyworth , a Huawei, a Roborock és a Baidu után a legújabb azoknak a kínai technológiai vállalatoknak az egyre bővülő listáján, amelyek belépnek az elektromos autók piacára.

Ám különösen merész kezdetnek számít a Dreame azon célja, hogy újraértelmezze a közúti autók teljesítményének határait és versenyre kelljen az olyan tekintélyes márkákkal, mint a Bugatti, a Ferrari és a McLaren.

Az új kínai hiperautó állítólag a Dreame saját fejlesztésű, nagysebességű elektromos motortechnológiájára épül majd, amelyet a fogyasztói eszközökhöz fejlesztettek ki házon belül.

A cég már szakértelemmel rendelkezik a 200 ezer fordulat/perc feletti fordulatszámon működő kompakt motorok gyártásában, alapítójuk és vezérigazgatójuk, Yu Hao szerint pedig ez a tapasztalat közvetlenül átültethető a hiperautók nagy motorteljesítmény-igényébe.

„Az álmunk, hogy megalkossuk a világ leggyorsabb autóját” – áll egy az alkalmazottaknak kiadott belső levélben, azzal: „A nagy álmok a félelem nélküliségből születnek.”

A Dreame technológiai szakértelme egyébiránt túlmutat a motorokon. A cég kereskedelmi forgalomba hozott már látásfelismerő rendszereket, mesterséges intelligencia alapú útvonaltervezést és térbeli modellezést – mindezt a robotporszívókhoz fejlesztették ki.  

Mindemellett 2024 végéig a Dreame több mint 6300 szabadalmat nyújtott be világszerte. Ezek közül több közvetlenül az elektromos járművekkel kapcsolatos.

A vállalat globális kiskereskedelmi jelenléttel is büszkélkedhet, több mint 100 országban, mintegy 6000 kiskereskedelmi központtal és 30 millió vásárlóval rendelkeznek világszerte.