A BMW nettó nyeresége több mint harmadával esett vissza 2024-ben, ami „a kínai piacon továbbra is visszafogott keresletet” jelez. Az éves nettó nyereség éves szinten 36,9 százalékkal 7,68 milliárd euróra (8,32 milliárd dollárra) csökkent, összhangban az LSEG előrejelzésével – írta meg a CNBC.
Az autógyártó közölte, hogy 2025-ben 5-7 százalék körüli árrésre számít az autók esetében a tavalyi 6,3 százalékhoz képest, de rámutatott az amerikai vámtarifák negatív hatására is.
A részvények 3,5 százalékot estek nem sokkal a pénteki piacnyitás után.
„A kihívásokkal teli versenykörnyezet, valamint a makrogazdasági, kereskedelmi és geopolitikai fejlemények mind jelentős hatással lehetnek az üzleti teljesítményre” – áll a társaság közleményében.
A vállalat előrejelzései a március 12-ig kivetett összes vámot figyelembe veszik, beleértve az amerikai acél- és alumíniumimportra kivetett illetékeket, valamint a Kínából származó behozatalra kivetett 20 százalékos, valamint a Kanadából és Mexikóból származó behozatalra kivetett 25 százalékos vámokat.
A BMW pénzügyi vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az addig az időpontig bevezetett amerikai importvámok egy százalékponttal csökkentenék az autók bevételi árrését.
A BMW-szállítmányok tavaly körülbelül 2,45 millió darabot tettek ki, ami némileg elmarad a 2023-as 2,55 milliótól. A vállalat szerint ez nagyrészt a Continental által szállított hibás fékrendszerrel összefüggő szállítási leállásokra vezethető vissza, amely tavaly arra késztette az autógyártót, hogy csökkentse egész éves kilátásait.