A Gránit Bank Nyrt. pénteken tájékoztatást tett közzé, melyben friss terjeszkedéséről is beszámolt.
Azt írták: a Gránit Bank továbbra is elkötelezett amellett, hogy magas színvonalú, digitális alapú pénzügyi szolgáltatásokat nyújtson belföldön és nemzetközi szinten egyaránt. A bank elektronikus csatornáin keresztül Magyarországon kívül Romániában is kiszolgál – határon átnyúló („cross-border”) szolgáltatás formájában – lakossági ügyfeleket, széles termékpalettával.
Mint jelezték, a bank romániai terjeszkedése első évének eredményei kedvezőek:
a szolgáltatás elindítását követően már több mint 10 000 számlát nyitottak a banknál romániai lakossági ügyfelek. Ez a teljesítmény megerősítette a bank digitalizációs stratégiáját, valamint a határon átnyúló működési modell életképességét és versenyképességét.
A bank a kibocsátási tájékoztatóban jelezte, hogy a bank digitális üzleti modelljét relatíve gyorsan és viszonylag alacsony költséggel lehet külföldi piacokra bevezetni. Az Európai Unión belül ennek egyik leghatékonyabb módja a határon átnyúló szolgáltatás nyújtása, amelyet a bank az első ízben Romániában indított el 2024. október 18-án.
Ennek tapasztalatai alapján további EU-s országokba történő belépést mérlegel a bank. Ennek megfelelően a bank jelenleg
több európai uniós piacot vizsgál annak érdekében, hogy újabb országokban is elérhetővé tegye lakossági szolgáltatásait digitális platformján keresztül, szintén határon átnyúló szolgáltatásnyújtás formájában, köztük Spanyolországot, amelynek kapcsán a bevezetés előkészítése elindult.
A tervezett terjeszkedés részleteiről, az új piacokkal kapcsolatos döntésekről és az ezekhez kapcsolódó lépésekről a bank a jövőben is megfelelő időben, a megszokott kommunikációs csatornákon keresztül fogja tájékoztatni a befektetőket – ígérték.