Éves összehasonlításban 13,6 százalékkal, 509 400-ra növelte eladásait az első fél évben a legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Auto, amely a német Volkswagen-csoport része – adta hírül az MTI.
A Skoda hétfőn közleményben bejelentette:
Európában 409 100 autót adott el, ami 10,5 százalékos plusz, ezzel pedig a kontinensen a harmadik legkeresettebb márka lett.
Az eladott autók 22,8 százaléka elektromos, illetve hibrid meghajtású volt.
A Mladá Boleslavban székelő autógyár bevételei az első hat hónapban 10,4 százalékkal 15,070 milliárd euróra emelkedtek. Az üzemi bevétel 11,8 százalékkal 1,285 milliárd euróra emelkedett. A beruházásokra fordított összeg 4,9 százalékkal 783 millió euróra olvadt. A termelés 4,7 százalékkal 572 900 autóra nőtt.
A vezérigazgató kijelentette: „figyelemreméltónak tartjuk, hogy a sikerből ezúttal az összes típusú meghajtás kivette részét. Elektrifikációnk jó úton halad, hiszen június végéig 120 ezer Enyaq és Elroq kocsit rendeltek meg a vevők”.
Míg korábban a tizedikek voltunk, ma már a harmadik legjobban menő autógyár vagyunk Európában
– fogalmazott Klaus Zellmer.
A német piacon, amely Európában a legnagyobb, 100 700 kocsit adtak el, 10,5 százalékkal többet, mint a tavalyi év első felében. Nagy-Britanniában 43 800, Spanyolországban 21 100 autót értékesítettek, ami 16,5 százalékos, illetve 20 százalékos növekedés. Európában 93 400 elektromos, illetve hibrid meghajtású autót adott el a Skoda.
A Skoda legkeresettebb modellje az eladások csökkenése ellenére is az Octavia (97 500), a második helyen a Kodiaq (64 800), a harmadikon pedig a Kamiq (64 100) áll.