Kedden a PepsiCo és a Coca-Cola is bejelentette a Starbucks és a McDonald's után hogy az ukrajnai invázió miatt felfüggeszti üzleti tevékenységét Oroszországban - adta hírül a 444.hu.
Szerző(k): Domokos ErikaAz orosz-ukrán háború és a bevezetett szankciók nyomán több tucat nemzetközi nagyvállalat döntött úgy, hogy kivonul Oroszországból – írja a Bloomberg. Ennek számos oka van, egyrészt a büntetőintézkedések miatt szinte lehetetlenné vált fizetni és árut szállítani az országba, ráadásul a vásárlók rosszallását is kiválthatja, ha nagyvállalatok a szankciók ellenére továbbra is üzletelnek Moszkvával.
Szerző(k): Ambrus-Nagy BoglárkaA Coca-Cola vezérigazgatója, James Quincey arra figyelmeztetett, hogy a fogyasztók már nem sokáig hajlandók magasabb árakat fizetni. A drágulás egy része természetes folyamatok eredménye volt: emelkedett az alapanyagok és a szállítás ára, de nőttek a bérköltségek is, amik megjelentek a termékeknél. Viszont sok cég megengedhette magának, hogy a profitmarzs növelése érdekében növelje az árakat. Quincey szerint már kezd betelni a pohár a vásárolóknál.
Szerző(k): Szabó DánielA Beyond Meat és a Pepsi közösen jelentették be a hamarosan polcokra kerülő vegán jerkyt. A hús mentes szárított hús a legújabb alternatív nassolnivaló, amit az egészséges életmódot folytatók számára ajánlanak.
Szerző(k): Sasvári MarcellA PepsiCo kedden közölte, hogy a jövő év elején valószínűleg ismét emelni fogja a termékei árait, mivel egyre nagyobb problémákkal küzd az ellátási láncában. A Gatorade-palackok és a teherautó-vezetők hiánya mellett sok nehézséggel számolhatnak. A Coca-Cola pedig a szállítmányozási gondokat úgy ugorja meg, hogy szénszállító-hajókba pakolja a termékeit.
Szerző(k): Szabó DánielÖtször annyi energiánkba kerül racionális döntéseket hozni, mint csupán az érzelmeinkre hallgatni, nem csoda, ha a legtöbb reklám-, illetve politikai kampány pontosan ezt használja ki. A cégek nem építhetnek arra, hogy a félelem mobilizálja a legjobban az embereket, arra viszont igen, hogy megértsék a vásárlók érzéseit, és azokat erősítve tervezzék meg a kommunikációjukat - többek között erről beszélt a Napi.hu-nak az amerikai Cygnal közvélemény-kutató és kampánycég alapítója és vezetője, Brent Buchanan.
Szerző(k): Szabó DánielA PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.
Szerző(k): Szabó DánielNem maradt más választása a fogyasztói termékek gyártóinak, minthogy a vásárlókra hárítsák az alapanyagok, gyártási költségek áremelkedését a vásárlókra. A Whirlpooltól a Pepsin át egy sor gyorséttermi lánc is drágítani fogja termékeit. Magyarországon is hasonló lépések jöhetnek.
Szerző(k): Szabó DánielNövelte bevételét és nyereségét a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó a tavalyi utolsó negyedévben, különösen jól teljesített az üdítőitalokat gyártó üzletág, de a rágcsálnivalók és egyéb élelmiszerek forgalma is jól alakult - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó Dániel