Üzemanyag-megtakarítást lehetővé tevő Aero Shark bevonat kerül az osztrák légitársaság Boeing 777-200ER repülőgépeire, a Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett fólia ezzel új típusváltozaton debütál.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA pénteki Microsoft-káosz kapcsán a légiközlekedési szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy a felhő-szolgáltatás, ma már olyan mint a víz vagy az áram – nélküle nem nagyon lehet már létezni.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaA héten választottak parlamenti képviselőket a britek és a franciák is vasárnap hoznak súlyos döntést. Szlovákia fellélegezhetett: uniós pénzhez jutott az ország. A Facebook és az Instagram anyavállalatával, a Metával szemben pedig az EU úgy döntött, vádat emel. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA német légitársaság feltételes uniós jóváhagyást kapott, hogy 325 millió euróért (közel 130 milliárd forint) megvásárolja az olasz ITA Airways 41 százalékát. A cég a meredeken emelkedő működési költségeit ellensúlyozná a méret növekedéssel.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA környezetvédelmi felárat az európai országokból induló járatokra veti ki a Lufthansa, ezzel próbálják meg fedezni az új európai károsanyag-kibocsátási szabályok költségeit.
Szerző(k): Vermes ÁdámEurópa legnagyobb bevételű légitársasága az olasz állami tulajdonú ITA Airwaysben szerezne részesedést. Azonban a Bizottság szerint ez súlyos versenyjogi aggályokat vet fel.
Szerző(k): Gulyas ÁbelAz Alstom-Siemens megállapodás 2019-es megvétózása miatt még mindig fejfájós németek és franciák azt szeretnék, ha Brüsszel a legnagyobb uniós cégek összekovácsolására összpontosítana.
Szerző(k): Horváth TiborA német nemzeti légitársaság jelenleg tesztüzemben ingyenesen kínál forró italokat az európai járatokon. Ez növelheti az ügyfelek elégedettségét, amely az utóbbi időben csökkent.
Szerző(k): Horváth TiborA légitársaságoknak meg kell magyarázniuk, hogy „a járatok által okozott szén-dioxid-kibocsátás fenntartható üzemanyagok használata révén ellensúlyozható”, mennyiben támasztható alá tudományos érvekkel.
Szerző(k): Horváth Tibor