Már tesztelési szakaszba lépett a magyar üzemben gyártott hidrogénvonat, amely Amerikába készül. A Stadler FLIRT H2 vonata az első hidrogénüzemű vasúti jármű lesz az Egyesült Államok történetében.
Szerző(k): Varga CsengeA klímakatasztrófa elkerüléséhez a "nemnövekedés" és az erőforrások újragondolt elosztása mellett már felmerült a fejletlen országok növekedési igényeinek fékezése, utóbbi azonban morális kérdéseket is felvet. A népességrobbanást viszont meg kellene állítani. Pogátsa Zoltán szerint az első lépés a nők helyzetének javítása.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz Európai Parlament elfogadta azt az uniós javaslatot, miszerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a káros anyagokat kibocsátó járművek gyártását, és a határidő után kizárólag elektromos gépjárműveket lehet forgalomba hozni. Végső jóváhagyást az Európai Tanács adhat.
Szerző(k): Varga CsengeAz Európai Unió korábban az északi országok pozitív tapasztalatait látva a szénadó bevezetése felé kacsingatott, ebből azonban nem lett semmi. Lettek helyette kibocsátáscsökkentési vállalások és a kibocsátás-kereskedelmi rendszer létrehozása. Kérdés, hogy ezekkel hosszabb távon lehet-e látványos eredményeket elérni.
Szerző(k): EconomxAz Európai Unió törvényt készít a zöldiparának megkönnyítésére, és állami támogatással, valamint az Európai Szuverenitási Alap létrehozásával fogja támogatni, hogy a cégek ne költözzenek az Egyesült Államokba – közölte kedden az Európai Bizottság vezetője.
Szerző(k): Horváth TiborAz inflációnál is gyorsabb ütemben emelkednek az újautó-árak Magyarországon, és világszerte hasonló a helyzet, ami nem sok jóval kecsegtet.
Szerző(k): Sánta AndrásÁllandó vita folyik Németországban arról, hogy időszerű lejönni a szénről, épp az energiaválság kellős közepén. A német koalíció azonban mégis erőltetné. A zöldpárti Robert Habeck szerint a Rajna-vidék után a keleti országrészben is előre kell hozni a szénkitermelés megszüntetését. Sorjáznak is a bírálatok a gazdasági miniszter terve ellen.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA 280 méter magas Vestas V236-15.0 MW rotorjának átmérője 236 méter, a szél által megfújt felülete pedig 43 743 négyzetméter.
Szerző(k): Economx