generációk

10.
19.
20:46
Z-generációs munkaerő: felveszik és gyorsan ki is rúgják őket

Z-generációs munkaerő: felveszik és gyorsan ki is rúgják őket

Egy közelmúltban készült kutatás szerint a vállalatok nagy általánosságban elégedetlenek a Z generációs munkaerővel, így azt fontolgatják, hogy inkább elkerülik a friss diplomások alkalmazását.

Szerző(k): H. A.
10.
16.
14:16
Szorongó nemzedék vagy tudományos blama? A szülők már eldöntötték

Szorongó nemzedék vagy tudományos blama? A szülők már eldöntötték

Számos európai országban, köztük nálunk is betiltották az iskolákban a mobiltelefon használatát. Most azonban lehet, hogy végérvényesen kulturális precedens lehet belőle.

Szerző(k): Zádori Bence
09.
25.
11:57
Fájdalmasan rövid ideig élnek a magyarok a nyugdíjkorhatár emeléséhez

Fájdalmasan rövid ideig élnek a magyarok a nyugdíjkorhatár emeléséhez

Demográfiai okokból nem kell emelni a korhatárt, mert a 65 éves életkorban várható további élettartam Magyarországon fájdalmasan rövid az uniós átlaghoz képest – írja hírlevelében Farkas András nyugdíjszakértő.

Szerző(k): L. K.
09.
19.
06:02
Ebben az első tíz között van Magyarország az Európai Unióban

Ebben az első tíz között van Magyarország az Európai Unióban

Az elmúlt évtizedben gyorsabban nőtt az internethasználók aránya Magyarországon, mint más uniós országokban, így hazánk a webhasználat terén nagyot lépett előre – derült ki az NMHH kutatásából.

Szerző(k): Horváth Tibor
09.
17.
10:45
Ez az egyik legösszetettebb és legolcsóbb szórakozás, mégis fogy a tábora

Ez az egyik legösszetettebb és legolcsóbb szórakozás, mégis fogy a tábora

A romantika és a krimi sosem mennek ki a divatból a könyvek esetében sem, ám ennek ellenére apad a rendszeresen olvasók aránya. Mit lehetne ez ellen tenni? Tegyi Tímea könyvkiadói kommunikációs szakemberrel erről is beszélgettünk az Economx podcast adásában.

Szerző(k): Horváth Tibor
09.
14.
15:19
Ez lehet a juttatás, ami minden generációnak megfelelhet

Ez lehet a juttatás, ami minden generációnak megfelelhet

Egyre több kutatás születik az X-, Y- és Z-generációsok munkavállalók közötti eltérésekről és hasonlóságokról.

Szerző(k): Z. B.
09.
01.
22:11
A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

Minden generációra más és más vásárlási szokás jellemző, ezért a kereskedők személyreszabott stratégiákkal célozzák meg a fogyasztói bázisokat. Összefoglalónkból kiderül, miért van az, hogy a baby boomerek ugyanahhoz a márkához ragaszkodnak, miért takarít meg többet az Y nemzedék és miért óvakodnak a Z generáció tagjai a hitelfelvételtől. A változó tendenciákról az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőit kérdezte az Economx.

Szerző(k): Balatoni Lilla
08.
30.
07:50
Pillanatok alatt belecsúszunk ebbe a függőségbe, kimászni pokoli nehéz

Pillanatok alatt belecsúszunk ebbe a függőségbe, kimászni pokoli nehéz

A 80-as évektől már betört a lakásokba a videójáték, ami alapvetően forgatta fel a fiatalok életét. Azóta pedig fényévnyi fejlődés történt, ám ez nem járt együtt az agyi kapacitás növekedésével. Az Economx podcast adásában Duró Zsuzsanna tehetségfejlesztési szakértővel a játékfüggőségről beszélgettünk.

Szerző(k): Horváth Tibor
08.
24.
14:05
Kezdi elveszíteni a fiatalok kegyeit a Meki

Kezdi elveszíteni a fiatalok kegyeit a Meki

A legfiatalabb amerikai fogyasztók nincsenek oda a gyorséttermekért, ami komoly gondot okoz az olyan nagy láncoknak, mint a McDonald's.

Szerző(k): Balatoni Lilla
08.
20.
07:30
Japánból indult, de ma már az egész modern világot fenyegeti ez az életvitel

Japánból indult, de ma már az egész modern világot fenyegeti ez az életvitel

A hikikomori japánul annyit tesz, mint visszavonultan élni: így nevezik azokat az embereket, akik úgy döntenek, hogy hosszú időre kivonulnak a társadalomból. Miért lettek ők ennyire sokan? Erre kerestük a válaszokat Petrusán-Molnár Dalma tanácsadó szakpszichológussal az Economx podcastjában.

Szerző(k): Horváth Tibor