Várkonyi Balázs
Kereskedelem
Becsült vagyon: 5,3 milliárd
Innováció, folyamatos fejlesztés, markáns, egyedi reklám- és marketingtevékenység − ez az Extreme Digital tízéves töretlen sikerének titka, amit a tavalyi eredmények is igazolnak. 2011-ben ugyanis a célul kitűzött 20 százalékos növekedést is meghaladva, 13 milliárd forint nettó árbevételt produkált a vállalat. Az online vásárlásra koncentráló és évről évre újabb áruházakat is nyitó Extreme Digital többi mutatója is további sikerrel kecsegtet. A 2010-es 142 millió forint adózott eredménye ugyanis 250 millió forintra nőtt, ami 76 százalékos növekedésnek felel meg − és mindez egy év alatt.
A 33 éves Várkonyi Balázs Kelemen Gyulával 2001-ben alapította az akkor még garázscégként induló, hárommillió forint alaptőkéjű Extreme Computert. A cég árbevételét minden évben megduplázta és mára a magyarországi online vásárlói piac tíz százalékát lefedő − és külföldi érdekeltségeket is szerző − prosperáló céggé nőtte ki magát. − A verseny erős, és a magyarországi, nálunk kisebb tapasztalattal rendelkező, most induló konkurens cégek miatt nem állhatunk meg, így ebben az évben sem fogunk sokat pihenni − mondja Várkonyi Balázs. Szlovákia, Csehország és Románia után két új európai országban készül megvetni a lábát az Extreme Digital, itthon pedig újabb terjeszkedési lehetőségek után kutatnak. A tavaly regisztrált 170 milliárdos forgalmat lebonyolító hazai online kereskedelem a jelenlegi prognózisok szerint az idén elérheti a 200 milliárdot is. − Ilyen rohamos bővülés mellett megtartani a piaci torta egytizedét, meglehetősen nehéz feladat − ismeri el Várkonyi. A kitűzött célokat azonban segítheti, hogy a gazdasági válság idején a marketing- és reklámtevékenységet jobban strukturálva, de nem csökkentve, az Extreme Digital továbbra is nyereségének mintegy 20 százalékát fordítja erre a területre.