Az OTP Bank emailben kiküldött levelében kiemeli, csalók körében elterjedt szokás, hogy szülőket, nagyszülőket, idősebb embereket keresnek meg, és unokának vagy más közeli családtagnak adják ki magukat – írja az ATV.
Ismeretlen számról telefonálnak, vagy csevegőprogramokon keresztül, ismeretlen számról írnak üzenetet és sürgős segítséget kérnek – természetesen pénz formájában – sorolja a leggyakoribb módszereket az OTP Bank az ügyfeleinek küldött üzenetben.
Az alábbi történeteknél már a kezdetekkor érdemes gyanakodni:
- „Balesetem volt, pénz kell a kárrendezéshez…”
- „Kórházba kerültem, pénz kellene az ellátáshoz…”
- „Új számom van, a régi mobilomat elvesztettem…”
A baj persze megelőzhető, például ha az érintett hozzátartozót a saját telefonunkban elmentett, régóta használt telefonszámon hívjuk fel, nem adunk át készpénzt ismeretlen személynek, még ha rendőrnek vagy ügyvédnek is adja ki magát és nem engedünk idegeneket a lakásba.
Érdemes továbbá figyelni arra is, hogy hol és miről beszélünk nyilvánosan, és nem szabad nyilvános helyen magánjellegű információkat kiadni.
OTP-sek, figyelem! Van egy új szám, amit most írjon fel!
A pénzintézet az ügyfeleit arról tájékoztatta, hogy van egy új telefonszámuk, ami teljesen megbízható, azaz nem csalókhoz kötődik.Bővebben>>>