A vezess.hu arról számolt be, hogy

az elmúlt években látványosan nőtt a sebességmérők és trafiboxok száma Magyarországon.

2023 tavaszán az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) negyven TraffiCapture 108-at vásárolt, másfél évvel később pedig 26 új sebességmérőt helyeztek üzembe Budapesten. Emellett felújítottak 30 FámaLézer készüléket. A rendőrség vasúti átjárókba is telepít traffipaxokat, és az önkormányzatok is sorra vásárolnak saját sebességmérőket.

A közeljövőben a rendőrség korábban nem látott, új traffipaxokat helyez a boxokba, az Economx is beszámolt arról, hogy jön szupertraffipax.

A trafiboxok száma három év alatt a nulláról közel 300-ra nőtt országszerte, és a telepítés folyamatos.

A sebességmérők elterjedése a gyorshajtásos bírságok számában is érezteti hatását:

  • 2022-ben 26,2 milliárd,
  • 2023-ban 30 milliárd,
  • 2024-ben pedig már 56,3 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki a gyorshajtókra.

Ugyanakkor az ORFK legfrissebb adatai szerint

a közlekedésbiztonság fő mutatói - a személysérüléses, a súlyos sérüléses és a halálos balesetek száma - nem javultak az elmúlt öt évben.

2025 első hat hónapjában 6639 személy sérült meg közúti balesetben, szemben a 2021-es 6210 esettel. A súlyos sérüléses balesetek száma nagyjából stagnált, a halálos balesetek pedig enyhe növekedést mutattak: 2025 első felében 214-en vesztették életüket az utakon, 2021 első felében 207-en.