Az Octavia RS azon kevés sportautó egyike, amit Magyarországon is viszonylag sokan megvásároltak. A kompakt sport-Skoda sikerének titka vélhetően abban keresendő, hogy egy tágas, nagy csomagterű karosszériát kínál komoly teljesítménnyel, mindehhez képest józan összegért. Ha igaz ez a hipotézis, akkor a harmadik generáció sikere is garantált. legalábbis már az előrendelés során mintegy ötven autó gazdára talált. Az előző modellhez hasonlóan az új Octavia RS is kétféle motorral készül. A benzines a kétliteres TSI, amelynek 220 lóerős teljesítménye hússzal haladja meg a korábbi modellét. Mindkét típus rendelhető hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval, fenntartási költségek szempontjából pedig érdekes lehet, hogy az Octavia RS fogyasztása átlagosan közel ötödével csökkent, miközben mindegyik kivitel gyorsabb lett. Ebben nemcsak a továbbfejlesztett hajtásláncnak, hanem a tömegcsökkentésnek is komoly érdeme van.
Az Octavia RS modelljéért ezúttal is korrekt összeget kérnek. Az ötajtós benzines bő 7,8 millió forintba kerül, aminél csupán néhány tízezerrel kell többet fizetni a dízelért és durván 200 ezret kell ráfizetni a kombira. Azt pedig még nem is említettük, hogy várhatóan az év végéig kitart az az akció, melynek keretében további 600 ezer forintot engednek el a végösszegből.
| Motor | Végsebesség | Gyorsulás | Kombinált fogyasztás |
| (km/óra) | 0−100 (s) | (l/100km) | |
| 2.0 TSI 220 LE | 248 | 6,8 | 6,2 |
| 2.0 TDI 184 LE | 232 | 8,1 | 4,6 |
| *Octavia RS | |||
| Forrás: Skoda |