Nem könnyít az ügyön, hogy a terület, ahol az üzemi csarnok működne, gksz. azaz gazdasági, kereskedelmi, szolgáltató besorolás alá esik, tehát semmilyen építési jogszabály nem akadályozza meg, hogy az övezetben ipari gyártó tevékenységet lehessen folytatni – írja az Index.  

Korábban ugyanis a pilisszántói Doma termékcsaládba tartozó, alkoholos tisztító- és fertőtlenítőszereket gyártó vegyi üzem megkereste a város polgármesteri hivatalát azzal, hogy a beköltözne a Piliscsabán található térkőgyár raktárcsarnokába, azonban a polgármester, a jegyző és a főépítész észrevette, hogy gyártóüzem nem költözhet be az épületbe. Emiatt a DO-MA Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság első lépésben kérelmezte az épület raktárcsarnoki besorolásának megváltoztatását ipari raktár és udvar funkcióra.

A döntés most az önkormányzat kezében van, azonban a korábbi polgármester építészvégzettsége miatt, a szervezeti és működési szabályzatban a döntést a polgármester hozhatja meg. Annak ellenére is, hogy a jelenlegi városigazgató laikusnak számít a témában. 

Ebből kifolyólag a mostani vegyi üzem ügyében szintén kihagyták a lakosságot és a képviselő-testületet a döntéshozatalból. Időközben még arra is fény derült, hogy a munkálatok már két hónapja zajlanak a képviselők és a helyiek tudta nélkül. Ezt a DO-MA Bt. Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság még Facebook-oldalán is bejelentette. 

A helyiek számára további aggasztó tényező, hogy a nem csak tisztítószert állít elő, hanem bérgyártással is foglalkozik, ahol megfordulnak például üzemi konyhára gyártott durvább tisztítóvegyszerek is. Ezeknél a termékeknél fokozott kockázatot jelent a szállítás és a tárolás is, de még csak a környezetszennyezés sem kizárható, a telep mögött futó Kenyérmezei-patak miatt is. 

Amennyiben ez még nem lenne elég, jelentősen csökkenhetnek a környék ingatlanjainak értéke a gyár beköltözése miatt, hiszen mind a lakóházak, mind a Piliscsabát körbevevő Natura 2000-es minősítésű természetvédelmi terület veszélyeztetve van a vegyi üzem által.

Biztos helyről tudjuk, hogy nem épül meg az M0-ás körgyűrű, lesz helyette M100 és M10

Lázár János legutóbb egy szentendrei fórumon jelentette be, hogy 500 milliárd forintból megépül az M100-as gyorsforgalmi út, amely 32 kilométer hosszan köti majd össze az M1-est Esztergommal. Jövőre indulhat az útépítés közbeszerzése, erről tájékoztatta az Economxot a szaktárca.
Bővebben>>>