A külföldre utazók közül kevesen tudják, hogy az utasbiztosítások nemcsak baleset és betegség, illetve poggyászkár esetén nyújtanak védelmet, hanem a 24 órás asszisztencia szolgáltatásukkal a váratlan problémák elhárításában is segítséget tudnak nyújtani az utazóknak. Márpedig ha kár ér bennünket, a legtöbb esetben nem az a fontos, hogy kártérítést kapunk-e az elszenvedett baleset/kár után, hanem az, hogy a problémát minél gyorsabban megoldhassuk. A fentiek miatt érdemes a biztosítót haladéktalanul értesíteni a káresemény bekövetkezésekor − tanácsolja Kéringer Csaba, a K&H Biztosító nem élet termékmenedzsment- és kockázatvállalás-vezetője. A társaság egyébként ingyenes okos telefonos alkalmazást dolgozott ki, amely − a biztosítási kárügyintézés megkönnyítése mellett − általános segítséget is nyújt az utazás zökkenőmentessé tételéhez.