A Totalcar hívta fel a figyelmet arra, hogy miközben vonatok maradnak ki és vonalakat zárnak be a dízeljárművek hiánya miatt, körülbelül tíz, korszerű dízel motorvonat rohad Székesfehérváron. A magyar vasút dízel motorvonatállományának legkorszerűbb tagjat a húszéves Siemens Desiro kétrészes motorvonatok szolgáltatják, ám a lerobbant vagonok javítása túl költséges az üzemeltetőnek.
Kapcsolódó
A Desirók nagyon kis arányban állnak rendelkezésre, a dízeljármű-állomány legtöbb darabja továbbra is a csehszlovák Bz motorkocsik közül kerül ki. Amikor egy jármű üzemképtelenné válik, akkor a székesfehérvári sorfal végére kerül.
Az üzemképtelen járművek hivatalosan javításra várva rostokolnak a fehérvári telephelyen, ám a Totalcar értesülései szerint a vonatok leginkább a többi, még működőképes jármű életben tartására szolgálnak: egyikükből a vezérlőpult, másikukból a teljes forgóváz hiányzik.
Ugyanakkor a magazin kiemelte, hogy a Desirók javítása nem azért nem valósul meg, mert nincs alkatrész, hanem mert a MÁV-nak nincs elég pénze azok finanszírozására.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Átalakult a béketerv: Zelenszkij nyolc pontot lefaragott belőle
Bosszankodhatnak az ügyfelek: totális hálózati káosz a One-nál
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Óriási razziát tartottak a reptéren a hatóságok, több száz veszélyes csomagot találtak
„Egy first lady nem mondhat ilyet!” - össztűz zúdult Macron feleségére a sértő beszólása miatt
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások
Megszólalt Áder János a kegyelmi ügyről: Nem véletlen, hogy velem nem fordult elő ilyen
Jó hírek érkeztek, tovább zakatolhat az OTP