Visszatér breton gyökereihez a világ egyik vezető luxusipari konglomerátuma − legalábbis ezzel magyarázta a párizsi székhelyű PPR SA névváltoztatását a családi tulajdonú csoport elnök-vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault. A PPR június 18-tól hivatalosan is a Kering névre hallgat majd − jelentette be az alapító Francois Pinault fia −, ezzel is jelezve a csoport átalakulását. A már most is használt Kering elnevezés magában foglalja a sok helynévben fellelhető breton "ker" kifejezést, amely eredetileg erődített települést jelent, de tágabb értelemben otthont is. Jól csenghet a név az angol nyelvű vásárlóközönségnek is, hiszen így ejtik ki a "caring" szót is, ami az intenzív törődésre utalhat − Pinault szerint esetükben a PPR-hez tartozó brandeket megillető bánásmódról van szó.

A Pinault-család a Gucci 1999-es megvásárlásával lépett be a luxuspiacra
Kép: Reuters

Az öt évtizede működő családi vállalkozás az utóbbi években követett stratégiája szerint mindinkább tiszta divatipari csoporttá alakul át. Még idén tőzsdére viszik a könyveket és szórakoztatóipari termékeket forgalmazó Fnac kiskereskedelmi láncot, emellett le akarják választani a csoportról a ruházati cikkeket és bútorokat árusító Redcats online-áruházat is és eladják a La Redoute csomagküldő áruházat is. Ezt követően a csoport arra a területre kíván fokuszálni, ahová az olasz Gucci brand 1999-es megszerzésével lépett be: a luxusmárkák piacára. Megtartják emellett a sport & lifestyle üzletágat is, amelynek legismertebb húzóneve a 2007-ben megvásárolt Puma. A nemzetközi közönségnek szóló nevet indokolja az is, hogy tavaly a csoport 9,7 milliárd eurós bevételének csak 5 százaléka származott Franciaországból és a kiskereskedelmi érdekeltségek leépítésével ez tovább zsugorodhat. A Kering már az ötödik név lesz a csoport történetében: az első, faárukkal, majd építőanyagokkal kereskedő céget még Établissements Pinault néven hívta életre Bretagne-ban az alapító. A terjeszkedő vállalkozás 1992-ben szerezte meg Franciaország emblematikus áruházláncát, a Printemps-t és vette föl a Pinault-Printemps nevet. A La Redoute két évvel későbbi bekebelezése után ennek a nevét is hozzácsapták, majd a kezelhetetlenül hosszúra nyúlt elnevezést hivatalosan is PPR-re keresztelték át. A Kering logója egy kiterjesztett szárnyú bagoly − állítólag ez az idősebb Pinault kedvenc állata, túl azon, hogy szimbolizálja a brandek menedzseléséhez szükséges bölcsességet is.

A Keringhez tartozó brandek
Brand neveEredeti országFő termékkör
Luxusipar
GucciOlaszországdivat, kozmetikum
Bottega VenetaOlaszországdivat, kozmetikum
Saint LaurentFranciaországdivat, kozmetikum
Alexander McQueenNagy-Britanniadivat, kozmetikum
BalenciagaFranciaországdivat, kozmetikum
BrioniOlaszországférfidivat
Christopher KaneNagy-Britanniadivat
Stella McCartneyNagy-Britanniadivat, kozmetikum
Sergio RossiOlaszországcipő
BoucheronFranciaországékszer, óra, kozmetikum
Girard-PerregauxSvájcóra
JeanrichardSvájcóra
QeelinKínaékszer
Sport & lifestyle
PumaNémetországsportruházat, kozmetikum
VolcomUSAsportruházat
CobraAusztráliaGolffelszerelés
ElectricUSAsportruházat és kiegészítők
TretornSvédországgumi lábbeli