Az Orbán-kormány az elmúlt években közel 105 milliárd forint értékű beruházásba kezdett a mogyoródi pályán, a kormányzati érvelés szerint a háromnapos Formula-1-es rendezvény akkora többletforgalmat generál az idegenforgalom számára, hogy az már a költségvetésnek is megéri.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója az idei futam után azt mondta, a verseny kétszer annyi pénzt hoz, mint amennyit az állam belefektetett. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerint a futam egy hétvége alatt nagyjából 25-30 milliárd forintnyi hatással van a GDP-re, és „egy dolog biztos: Magyarország jól jár a Formula-1-gyel”.

A Népszava szerint azonban

csak az idén a költségvetésből 57 milliárd forintot kap a Hungaroring Zrt., ami minden idők legnagyobb egyévi állami támogatása.

Ebből 27,5 milliárd forint a működésre és a rendezői jogdíjak kifizetésére megy, 29,5 milliárdot pedig a már folyó beruházások finanszírozására terveztek.

Szijjártó Péter állítását, miszerint a futam 20-25 milliárd forinttal növeli a GDP-t, a számok cáfolják: a 57 milliárdos kiadásból mindössze 20-25 milliárd keletkezik nemzetgazdasági szinten. 2020 óta a Hungaroring Zrt. összesen 187,6 milliárd forint támogatást kapott, és a 2026-ra tervezett 40 milliárdos költségvetési kiadás is benne van.

A Népszava gyűjtése szerint

  • 2020-2026 között évente 5-27,5 milliárd forintnyi támogatást kapott a cég, éves átlagban 17,4 milliárdot.
  • A 2024-es üzleti beszámoló szerint az adófizetők 17,9 milliárd forinttal támogatták a céget, míg a nettó árbevétel 12 milliárd forint volt.
  • Ezen belül a jegybevételek alig 5,9 milliárdot, az egyéb díjbevételek 5,2 milliárdot tettek ki.
  • A 2024-es év adózott eredménye mínusz 25 millió forint lett.
  • A 2021-2023 közötti években minimális nyereség keletkezett: 2023-ban 800 millió, 2022-ben 1,7 milliárd, 2021-ben pedig csak 64 millió forint.

A lap szerint ezek alapján

a Hungaroring Zrt. pénzügyileg masszívan veszteséges, vagyis a pálya nem önfenntartó, a működéshez jelentős állami pénz kell.

Az idegenforgalmi bevételek is csak részben mérséklik a veszteséget: a háromnapos futamok ugyan növelik a vendéglátóhelyek forgalmát, de a turisták által elköltött összeg messze nem fedezi az állami támogatás mértékét.