Újabb közlekedési fejlesztés kerülhet parkolópályára, mégpedig éppen az, amire már évtizedek óta várnak a gödöllői HÉV vonal mentén élők. A Fővárosi Településterv legfrissebb tervezete szerint ugyanis eltűnne a HÉV és a 2-es metró távlati összekötése – méghozzá a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium kérésére.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán hangsúlyozta: a városfejlesztési dokumentum hivatalosan is tartalmazza, hogy a „korábban tervezett hibrid jellegű működtetés nem kerül bevezetésre”, vagyis a HÉV-metró integrációjának terve lekerül a napirendről. A döntés hátterében egy 2024. szeptemberi egyeztetés állhat, ahol a fővárosi delegáció – a főpolgármesteri kabinet akkori, azóta leváltott vezetőjével – egyezett meg erről a minisztériummal. A találkozón a BKK nem is vett részt.
A városfejlesztési bizottság elnöke szerint a hétfői ülés lesz az utolsó esély arra, hogy módosítsanak a tervezeten.
Még civil közlekedési aktivistaként kezdtem küzdeni azért, hogy a gödöllői HÉV-et integráljuk a metróval. Ha már a távlati tervekből is hagyjuk törölni, akkor ez a fejlesztés sosem fog megvalósulni – akkor sem, ha egyszer adottak lennének hozzá az uniós vagy hazai források
– fogalmazott.
Társadalmi frusztráció: 30 éve csak ígéret
A fejlesztés elmaradása nem csak szakmai, de lakossági szempontból is érzékeny pont. Az elmúlt napokban több elkeseredett komment is született az ügy kapcsán:
„38 éve költöztem a XVI. kerületbe, már akkor kaptam brosúrát arról, hogy 3-5 éven belül összekötik a HÉV-et a metróval. Azóta sem történt semmi."
Sokan azt is nehezményezik, hogy a téma rendre előkerül választások előtt, ám valódi előrelépés évtizedek óta nem történt:
„Ezek a tervek minden választás előtt előkerülnek. Gumicsont, 30 éve.”