A késési biztosításra kevesebbszer volt szükség, mint azt a tavalyi menetrendszerűségi adatok alapján várni lehetett – közölte MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán csütörtökön.
Hegyi Zsolt posztjában arról számolt be, hogy a 10 miniszteri vállalás keretében elindított késési biztosítás nyár eleji bevezetése óta, az elmúlt szűk 5 hónapban több mint 760 ezer esetben, mintegy félmilliárd forint értékben fizették vissza a jegyár felét utasaiknak, miután a járatuk (vonatuk vagy buszuk) 20 percnél többet késett.
„Természetesen egy vasutasnak, volánosnak minden késés sok" – fogalmazott a vezérigazgató, hozzátéve, hogy ez az összeg elmarad azoktól a számításoktól, amelyeket a 2024-es főszezon késési adataira alapoztak, a kérdéses időszak jegyárbevételének mindössze 1,3 százalékát tette ki.
Kifejtette, hogy a késések számát és arányát igyekeznek többféle tudatos beavatkozással csökkenteni:
- a gyorsabb utascserét segítő szektorálás bevezetésével,
- a járműfordulótervek optimalizálásával,
- a fejpályaudvari tolatások minimalizálásával,
- illetve legfőképpen a nagy teljesítményű mozdonyok szolgálatba állításával és a lassújelek felszámolásával.
Ez utóbbiak kedvező hatása már az idei nyári főszezon javuló késési adataiban is megmutatkozott – fűzte hozzá.
„A késési biztosítás az utas felé bocsánatkérés, nekünk, a MÁV-csoportnál dolgozóknak pedig ösztönzés, hogy a különféle késések okát minél pontosabban megértsük, és a rendelkezésünkre álló eszközökkel mindent elkövessünk a visszaszorításukért" – írta Hegyi Zsolt. Egyúttal jelezte, hogy hamarosan beszámol arról, milyen további intézkedéseket hajtanak végre a pontosság javításáért.