Orbán Viktor ismét digitális szabadságharcosokkal szeretné megnyerni a közelgő országgyűlési választást. A Fidesz hetek óta utalgat a több ezer tagot tömörítő kezdeményezésre, azonban csak a most vasárnapi, BOK csarnokban tartott rendezvényen bontották ki a projektet teljes egészében.

A Harcosok Klubja nem az első, közösségi média harcosokat kitermelő programja a Fidesznek, hiszen 2020 június végén ugyanezzel a céllal indult el a Megafon Központ is. A programot elindító Kovács István, az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója korábban elmondta, kiemelt céljuk, hogy a „közösségi médiát cunamiként elárasztó, a nyílt társadalom hálózata által finanszírozott, balliberális tartalmak ellen fel tudják venni a harcot”.

A projekt neve más, a cél közel ugyanaz. Felvenni a tiszás kommentelőkkel a „harcot”, hiszen az utóbbi időben jelentős teret nyert az ellenzéki párt a közösségi médiában. Erre érkezik a kormányoldal válasza, amely a „digitális harcosok” kiképzését és a létszámuk százezer főre emelését foglalja magában – mondta el az Indexnek Nagy Attila Tibor politikai elemző.

A Harcosok Klubjának első találkozóján részt vettek miniszterek, Megafon-influenszerek, valamint Orbán Viktor miniszterelnök is.

Azok gyűltek össze a Harcosok Klubja eseményén, akik jelentkeztek a magyar patriótákhoz intézett felhívásra. Azokat kerestem és keresem, akik nemcsak szeretik és tesznek érte, de harcolni is hajlandóak a hazájukért

– nyitotta meg a rendezvényt a miniszterelnök.

A miniszterelnök azt kérte a Harcosok Klubja „seregétől”, hogy mindenki hozzon még egy harcost, ígérve, hogy januárban már százezren lesznek, és ezek az új digitális szabadságharcosok vívják meg a választási harcot majd. 

A 2026-os költségvetési tervezet alapján a Fidesz 1 milliárd forint állami támogatást kaphat a kampány finanszírozásához, míg az országos listán második legtöbb mandátumot szerző párt, a Demokratikus Koalíció 268 millió forintból gazdálkodhat. Ehhez érkezik még a Fidesz alapítványának (Szövetség a Polgári Magyarországért Alapítvány) szánt 1,5 milliárd forint támogatás is, amely az Új Köztársaság Alapítvány (DK) esetén 334 millió forint.  

Miért is lehet szükség a Harcosok Klubjára?

A 2026-os parlamenti választási kampány előtti időszakba érkeztek a magyar pártok, azonban más-más stratégiák várhatóak tőlük, mind a digitális elérés, mind a politikai célzatú reklámok tekintetében. A hirdetések folyamatosan ömlenek a választópolgárokra, elég csak megnézni az egy évvel ezelőtti időszakot.

Egy, a Meta rendszerébe kiszórt politikai tartalmú hirdetéseket vizsgáló kutatás szerint a kormány és a kormányközeli szereplők jelentősen többet költöttek a kampányeszközre az ellenzéki pártokkal szemben – írja az Index.

Csak 2024. április 29. és május 5. között a politikai hirdetések 178 millió forintot tettek ki, a kormány, valamint a pártokhoz köthető szereplők jóvoltából.

Ennek az összegnek a 84,67 százalékáért a kormány és az ahhoz közeli szereplők felelnek a Közösségi kalandozások kutatás szerint. 

Lévai Richárd marketingspecialista korábban azt nyilatkozta a Népszavának, hogy a Fidesz, mint párt a vizsgált héten 26 millió forintot fizetett hirdetésekre, ezzel szemben az ellenzék pedig 2,5 millió forintot. Ezenfelül a kormányoldalhoz köthető portálok 36 millió forintot fordítottak hirdetésekre, az ellenzék pedig 3 millió forintot. A Fidesz-KDNP politikusai 41, az ellenzék pedig 17 millió forintot költött a személyeket illetően.

A kutatás alapján a hirdetéseket főként a fővárosközpontúság jellemzi, hiszen Budapestre 14,5-szer annyi hirdetés jut, összehasonlítva a vidéki városokkal. Azonban a kormánypárt sokkal egyenletesebben költ országosan az ellenzékhez képest, utóbbi fókusza szinte kizárólag Budapestre esik.

A Harcosok Klubja ennek megfelelően szintén a vidéki régiókat is célozza, hiszen mind a 106 egyéni választókerületből 100-100 ember érkezik az aktivista csoporthoz, így teljes lesz az országos lefedettség. 

Most csak az elmúlt 9 hónapot nézve 1,3 milliárd ment el politikai hirdetésekre, amelyből az ellenzék 210 milliót, a kormánypárt pedig 1,1 milliárd forintot fordított a digitális célokra.

A Tisza Párt rendelkezésére álló 28 millió forintot főleg a párt oldalának és politikusainak hirdetéseire költötte, a Fidesz költése pedig magában foglalja a miniszterelnök posztjainak támogatását is.

Lévai Richárd úgy látja, a magyar miniszterelnök oldalán azért is hirdetik a posztokat, mert a kormányfő követői közül sok a passzív tag, akik érdeklődésüket vesztették a posztok iránt. A Harcosok Klubja ezeket az inaktív szavazókat szeretné újra „csatasorba állítani”, valamint ellensúlyozni a Tisza Párt online térnyerését.

Orbán Viktor megszólalt, beleállnak és vállalják a felelősséget

A friss adatok szerint a magyar gazdaság teljesítménye elmaradt a várakozásoktól. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2025 első negyedévében a GDP 0,2%-kal csökkent az előző negyedévhez képest, és 0,4%-kal az előző év azonos időszakához képest. Az eurózónában a GDP 0,4%-kal, az EU-ban 0,3%-kal nőtt. Magyarország az egyetlen tagállam, ahol csökkenést regisztráltak. A forint árfolyama is érzékenyen reagált a hírre. Orbán Viktor korábban „repülőrajtot” várt a gazdaságtól, de a legutóbbi Kossuth Rádió interjúban már óvatosabban fogalmazott. A héten több fontos bel- és külpolitikai esemény is történt. Economx-összefoglaló.
Bővebben>>>