− Miért döntöttek a beruházás mellett?
− Az ingatlan Miskolc legnagyobb alapterületű és legkorszerűbb élelmiszer-áruháza volt, azonban a rendszerváltás utáni számos tulajdonosváltás során az épület folyamatosan amortizálódott. Úgy gondoljuk, hogy az áruház megvásárlásával és felújításával újra Miskolc egyik meghatározó egységeként működhet. A több mint 2000 négyzetméteres alapterületből közel 1000 négyzetméteren hoztuk létre az eladóteret, így a miskolci Árucsarnokhoz hasonló, igényes, korszerű kialakítású COOP Szuper üzlet várja a vásárlókat. A beruházás összértéke az árukészlettel együtt mintegy 270 millió forint volt. A felújítási munkálatokat követően idén szeptember közepén immár COOP szupermarketként adtuk át újra a vásárlóknak.
− Milyen előnyöket várnak az új boltoktól?
− Reményeink szerint a megvásárolt hét üzlet kompenzálja majd a dohányértékesítés miatt kiesett forgalmat. Egyedül a Vörösmarty lakótelepen működő bolt esetében körülbelül 50 millió forintos havi átlagforgalomra számítunk. A beruházással erősödött a jelenlétünk Miskolcon, Kazincbarcikán, Salgótarjánban és Egerben, nőtt a területi lefedettségünk, így sikeresen őrizhetjük meg piaci pozíciónkat.
− Milyen szempontok szerint zajlott az átalakítás?
− Az áruházon kívül-belül megjelentek a COOP üzletlánc boltmegújítási programjában lefektetett sztenderdeknek megfelelő arculati elemek. A tejtermékek és fagyasztott áruk egy 12 méteres fali hűtő regálban, a töltelékáruk, sajtok és húsok egy szintén 12 méteres hűtőpult-sorban kaptak helyet. A hűtést nem igénylő termékeket pedig több mint 1100 méteren helyeztük el, itt újdonság az önkiszolgáló salátabár és a különálló büférészleg. Energiatakarékos megoldásként teljesen hőszigeteltük az épület falát, valamint a világítást led-lámpákkal, a fűtést pedig a hűtőberendezések által keltett hő hasznosításával oldottuk meg. Az épületben 140 négyzetméteren működik Miskolc egyik legeredetibb kialakítású zöldség-gyümölcs üzlete, de a létesítményben Nemzeti Dohánybolt működtetésére, valamint vendéglátó-ipari és ruhajavító tevékenységre is lehetőséget biztosítunk.
− Az áruellátásában milyen stratégiát követnek?
− A COOP üzletlánc üzletfilozófiájában nagy hangsúlyt helyez a magyar termelők és a helyi gazdaságok segítésére. A központi beszerzés mellett − régiós nagykereskedőnk az Észak-Kelet Pro-COOP Zrt. − fontos számunkra, hogy a helyi, környékbeli kereskedők árui is helyet kapjanak az üzleteinkben. Az árukínálat összeállításakor igyekeztünk maximálisan megfelelni a környéken élők és a gépkocsival érkező vásárlóink elvárásainak.
A napi friss árukat főként régiós, helyi élelmiszerüzemektől vásároljuk. Tejterméket az Abaújtej Közös Vállalattól és a Sajt Kft. geleji, sertés- és marhahúst a Szerencsi Mezőgazdasági Zrt. és a Sajóhús Kft. felsőzsolcai üzemétől. Az üzlet jelenleg 6573-féle terméket értékesít, a frissáru-kínálatunk lényegesen bővebb és színesebb, mint a COOP Szuper üzletek sztenderd választéka.
− Milyenek az eddigi tapasztalatok, vásárlói visszajelzések?
− Pozitívak, elsősorban az udvarias kiszolgálást, valamint az üzlet kellemes hangulatú kialakítását értékelik a leginkább.
Szerző: (Napi Gazdaság)