Idén június 28-án hazánkban hatályba lépett az Európai Unió 2019/882-es irányelvének Magyarországot érintő gyakorlata, amely a digitális akadálymentesítés szabályait rögzíti – írja a femcafe.

A szabályozás alapján minden digitális terméknek és szolgáltatásnak (banki weboldalak, mobilalkalmazások, ATM-ek, egyéb önkiszolgáló terminálok) egyenlő eséllyel hozzáférhetőnek kell lennie minden ember számára, függetlenül képességeitől.

Az akadálymentesítés célja, hogy a fogyatékkal élők, legyen szó látás-, hallás- vagy mozgássérült személyekről, teljes értékű felhasználói lehessenek a digitális szolgáltatásoknak. Az erkölcsi kötelesség mellett persze megjelenik a gazdasági érdek is, mivel a magyar társadalom jelentős része érintett, ugyanis hazánkban több mint 270 ezer ember él valamilyen fogyatékossággal. Az érintettek többsége már az idősebb korosztályba is tartozik, akik számára pedig különösen fontos, hogy a digitális környezet könnyen kezelhető és biztonságos legyen. 

A szabályozás olyan konkrét előírásokat is tartalmaz, hogy az ATM-eknek például olyan kialakítással kell rendelkezniük, hogy kerekesszékkel is elérhetőek legyenek, a kezelőfelületnek pedig kompatibilisnek kell lennie a képernyőolvasó szoftverekkel, valamint biztosítani kell a hangos visszajelzést a tranzakciók sikerességéről. 

Ezenfelül a mobilbanki alkalmazásoknak lehetővé kell tenniük a nagyobb betűméret, kontraszt és sorköz beállítását, valamint alternatív azonosítási módokat kell kínálniuk azok számára, akik nem tudják használni az ujjlenyomat- vagy arcfelismerést.

Érkeznek a bankautomaták a falvakba, de jó lesz vigyázni, mert sokba fájhat a pénzfelvétel

A kormány döntése alapján az év végéig minden ezer fő feletti magyarországi településen elérhetővé válik a bankjegykiadó automata (ATM), ám nem mindegy, melyik bank automatája kerül a falvakba.
Bővebben>>>