A Femina egyik újságírója számol be saját esetéről, miszerint egyszer a késő esti órákban eldugult a vécéje, ezért másnap reggelre azonnal hívót egy szimpatikusnak tűnő duguláselhárítót.
Az illető a szerző leírása szerint azt mondta, hogy a munkát 20 ezer forinttól vállalja el. Amikor kiért a házhoz, feltett néhány kérdést, amelyek már önmagában is gyanúsak voltak, és amelyek alapján a szerelő kiderítette, hogy csak azt őt fogadó hölgy van a lakásban, férfi nincs, a jelen lévő pedig nem ért a szereléshez. Azt is többször megkérdezte a cikk írója szerint, hogy van-e a lakáson biztosítás.
Tíz perc munkát követően egy 248 ezer forintos számlát írt ki az illető a munkáért.
A Femina által megírt eset nem egyedi, a közösségi oldalakon rengeteg posztot írtak már a csaló szerelőkről. Ráadásul ma már azok a szakemberek sem feltétlenül tisztességesek, akik törvényes számlát állítanak ki, bejegyzett cég alatt.
A lap azt írja, mielőtt szerelőt hívunk, érdemes olyat választani, akit az ismerősünk vagy a közös képviselő ajánl. Hangsúlyozzák, hogy ne hívjunk olyan szerelőt, aki még nagyságrendileg sem hajlandó a telefonon árat ajánlani. Emellett érdemes gyanakodni arra is, ha a szerelő buzgók érdeklődik a lakásbiztosításunk felől.
A lap szerint a csalók főként az egyedül élő nőket használják ki, és azokat, akik egyáltalán nem értenek a szereléshez.
Drágulás és szigor: most vegyen klímát, mielőtt az új rendelet lecsap
Az új európai F-gáz rendelet radikális változásokat hoz a klímák és hőszivattyúk piacán. A cél a környezetkímélőbb hűtőközegek felhasználása, amelyhez új típusú készülékeket gyártanak majd, a jelenleg használatos klímák és hőszivattyúk csak kivételes esetekben telepíthetők – de vajon mit jelent ez a fogyasztók számára a gyakorlatban? A Daikin Hungary ügyvezetője, Zuggó Balázs az Economxnak elmondta, tényleg le kell-e cserélnünk a meglévő berendezéseinket, és hogyan befolyásolja mindez az árakat és a szervizelést.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.