Június közepén írták ki újra a pályázatokat a két közlekedési cég élére, vasárnap azonban lezárult a jelentkezési határidő.
A pályázatokat azért hirdették meg ismét, mert elsőre annyira kevesen maradtak fenn a rostán a meghallgatások után, hogy a Tisza a pályázat meghosszabbítását kérte. A Fővárosi Közgyűlés azonban ehelyett újra kiírta a cégvezetői pályázatokat – írta meg a Népszava. A lap hozzáteszi, a fővárosi vagyonkezelő cégnél (BFVK) szintén kettő jelentkező közül kellett végül választania a bizottságnak, míg a Budapesti Közművek (BKM) Zrt. esetén is csak három név szerepelt a végső listán.
A BKK és a BKV második körében többen jelentkeztek, mint tavasszal.
Kiss Ambrus, a Főpolgármesteri Hivatal főigazgatója elmondta, hogy a BKV élére 11-en pályáztak, míg a BKK vezérigazgatói posztjára ezúttal 9 jelentkező akadt. Márciusban a BKK esetében heten, a BKV élére hatan pályáztak.
A BKK jelenlegi pályázói között ott van
- Bodor Ádám, a cég egyik vezérigazgató-helyettese is. A több diplomás szakember korábban foglalkozott uniós projektekkel, dolgozott Brüsszelben és miniszeri biztosként is Magyarországon. A BKK-hoz 2020 végén került, 2025 áprilisától mobilitási vezérigazgató-helyettes.
A BKV vezérigazgatói posztjára jelentkezők között pedig ott van
- Szedlmajer László, a cég jelenlegi autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A közlekedésmérnök a MATÁV, a Főmterv és a Siemens után csatlakozott a BKV-hoz.
Kiss Ambrus az értesülést sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta.
Mint mondta, a neveket és a pályázatokat a megfelelő eljárások után hozzák nyilvánosságra, és átadják át a pályázati dokumentumokat a Tisza párti Orbán Árpád vezette pályázati bizottságnak.
Az már a bizottságon is múlik, hogy a kiválasztás lezárul-e szeptember végéig, és a Fővárosi Közgyűlés szavazhat-e a jelöltektől a szeptember végén esedékes következő rendes ülésen – tette hozzá a Kiss Ambrus.
Jelenleg mindkét cég határozott időre, szeptember végéig kinevezett vezetővel működik július óta.
A BKK-t jelenleg szokatlan módon egy három fős grémium irányítja: Bodor Ádám mobilitási -, Diószegi Ágnes ügyfélkapcsolati és értékesítési –, valamint Sághy Andrea HR vezérigazgató-helyettesek. A korábbi vezérigazgató Walter Katalin éppen a cégvezetői pályáztatok körüli anomáliák okán mondott fel, majd június végével távozott a cégtől.