Átalakítja az alsó-közép (economy) kategóriába tartozó Ibis szállodamárkáját a világ legnagyobb nemzetközi szállodaüzemeltető társasága, a világ 93 országában 3600 hotelben 460 ezer szobát kínáló Accor-csoport − jelentette be a társaság tavaly augusztusban kinevezett elnök-vezérigazgatója, Sébastien Bazin. A tervek szerint kétnaponta nyílik vagy újranyílik egy új vagy megújult szállodájuk a következő két év alatt, ezek döntő része Ibis márkanév alatt fut majd. Ebbe a márkába olvasztotta be Ibis Budget név alatt a társaság a korábbi Etap hotelláncot. Ma avatták fel az ezredik Ibis hotelt, emellett jelenleg 233 Ibis Styles (korábbi All Seasons) és 506 Ibis Budget szálloda üzemel világszerte. Tavaly az Accor által felavatott szállodák 52 százaléka volt Ibis, szemben a 2012-es 39 százalékkal.
A megújulás során az Ibis esetében a szolgáltatások színvonala jószerivel már a négycsillagos szállások szintjéhez közelít majd, ennek egyik fontos jele, hogy az összes Ibis szállodában egységesre cserélik az ágyakat − ezek az átlagosnál nagyobb méretűek és sokkal kényelmesebbek. Mint azt Király Zoltán, az Accor hazánkért, Szlovákiáért és Bulgáriáért felelős marketingigazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta: az öt magyar Ibisben már lezajlott ez az átalakítás. Az Accor új fogadótéri és vendéglátóhelyi dizájnt is meghatározott, s 300 szállodában már át is alakult a fogadótéri arculat − Magyarországon az első megújult szálloda az Ibis City lesz, a régi Ibis Emke.
Az átalakítások már most meghozták az eredményeket, hiszen az utazók az Ibis új hoteljeire 90 százalékban kiváló értékelést adtak s a szállodaüzemeltetési adatok is biztatóak, hiszen az elmúlt év utolsó negyedévében az Ibis láncon belül az egy kiadható szobára eső átlagár (Revpar) az Egyesült Királyságban 14,1, Németországban 5,2, Spanyolországban 6,2, míg Olaszországban 4,2 százalékkal növekedett.
Szerző: Nagy László Nándor