Június 21-től, vagyis a nyári iskolai szünet kezdetétől a BKV átfogó pályafelújítási munkálatokba kezd a nagykörúti villamosvonal egy kiemelten forgalmas szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A beruházással mintegy 415 vágányméter leromlott állapotú sínpálya újul meg – írja közleményében a közlekedési vállalat.

A felújítás során a Jászai Mari térnél található kitérő kapcsolat és a Tátra utca között új, úgynevezett sínkörülöntéses vágány épül. Ez egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia, amelynek lényege, hogy egy elasztikus, speciális anyaggal öntik körül a síneket, ami csökkenti a villamosok által keltett vibrációt és zajt.

A közlemény szerint a felújítás után a szakaszon megszűnik a pálya állapota miatt korábban bevezetett sebességkorlátozás, így a villamosok újra 50 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek.

A 4-es és a 6-os villamos vonalán naponta közel 280 ezren utaznak, amivel Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala. A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 2009–2010-ben újította fel a BKV, a pálya állapota azonban – a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt – az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést – írják.

A felújítás szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal is jár:

  • Június 21. és augusztus eleje között a 4-és és a 6-os villamosok helyett pótlóbuszok járnak a Nyugati tér és a Széll Kálmán tér között.
  • Emellett a Margit híd pesti hídfője és a Nyugati tér környékén jelentősebb közúti- és gyalogosforgalmi korlátozásokra is számítani kell.

A BKV leszögezi, a felújítási munkálatok befejezése után egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat.

Jön az igazi nagytakarítás: szombaton kezdenek

Május 17-én a Margit híd, 18-án a Petőfi híd mosásával folytatódik a tavaszi hídmosási program.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.