A Masterplast-csoport 1,2 millió euró veszteséget szenvedett el 2012 első három hónapjában, szemben az egy évvel korábbi 790 ezer eurós veszteséggel. A konszolidált üzleti tevékenység vesztesége 522 ezer euró volt, ami egy kicsivel kevesebb, mint egy évvel korábban. A pénzügyi tételeknél viszont jelentős romlás mutatkozott, elsősorban a szerb dinár gyengülése miatt. Szerbiában euróalapú beruházási hitele van a társaságnak, ami önmagában 507 ezer eurós mínuszt hozott, igaz, ennek jelentős része, 408 ezer euró nem realizált árfolyamveszteség.

Ugyanakkor a Masterplast 14,9 millió euró árbevételt ért el az év első három hónapjában, ami 14 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának forgalmát. A társaság a bitumenes hullámlemez és zsindelyfedések termékcsoport kivételével minden fő termékcsoportjában növekedést tudott felmutatni. Kiemelkedő teljesítményt a felújításokhoz kapcsolódó homlokzati hőszigetelő rendszer és elemeinél értek el, amelyek forgalma 28 százalékkal nőtt. Az építőipari termékek piacán általánosságban ugyan folytatódott a visszaesés, ám az épület- és lakásfelújítások piaca egyes országokban élénkült. A gyorsjelentésben ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy az első negyedév a legkisebb árbevételű három hónapja a társaságnak, ezért az egész éves tendenciák jelentősen eltérhetnek az első negyedév trendjétől.
A veszteség növekedéséhez a bruttó árrés csökkenése is hozzájárult. Ennek hátterében egyrészt az értékesítési stratégia változása − piacszerzés Romániában −, valamint az emelkedő üzemanyagköltségek és a kieső tavalyi egyszeri tétel (stratégiai készletértékesítés) hatása áll. A konszolidált EBITDA 17 ezer euró lett, ami 6 ezer euróval magasabb a bázis időszakáénál.